English

نایب‌ رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

انس جهانی طلا رکورد زد/ حباب سکه دو برابر شد

یک فعال بازار طلا و سکه گفت: نخستین عاملی که در افزایش شدید قیمت طلا نقش داشته، افزایش قیمت جهانی است که به ۲۳۳۰ دلار برای هر انس جهانی رسیده که یک رقم بی‌سابقه و یک رکورد محسوب می‌شود.

انس جهانی طلا رکورد زد/ حباب سکه دو برابر شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، یک فعال بازار طلا و سکه گفت: نخستین عاملی که در افزایش شدید قیمت طلا نقش داشته، افزایش قیمت جهانی است که به ۲۳۳۰ دلار برای هر انس جهانی رسیده که یک رقم بی‌سابقه و یک رکورد محسوب می‌شود.

محمد کشتی‌آرای فعال بازار طلا و سکه در رابطه با افزایش شدید قیمت طلا و سکه اظهار کرد: شرایط موجود بازار طلا به 3 دلیل اتفاق است. نخستین عامل قیمت جهانی است که به ۲۳۳۰ دلار برای هر انس جهانی رسیده که یک رقم بی‌سابقه و یک رکورد محسوب می‌شود. دو عامل کاهش نرخ بهره در آمریکا و تحولات جهانی از جمله احتمال جنگ خاورمیانه بر افزایش نرخ جهانی طلا تاثیرگذار بودند

وی افزود: اتفاق دوم که در داخل کشور افتاد این بود که از قبل از عید قیمت ارز سیر صعودی به خود گرفت و این سیر صعودی در سال جدید نیز ادامه داشته و به طور مستقیم بر افزایش نرخ طلا اثر داشته است.

 

بیشتر بخوانید:

سقوط آزاد قیمت انس جهانی طلا/ آیا بازار شب عید طلافروشان پررونق می‌شود؟

جهش قیمت ارز باعث افزایش قیمت طلا شد

 

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تأکید کرد: بنابراین قیمت طلا بدون حباب تحت تاثیر نرخ شاخص جهانی و افزایش قیمت ارز قرار گرفته و به قیمتی رسیده که الان شاهد هستیم. در واقع این قیمت واقعی است و حباب ندارد.

کشتی‌آرای در رابطه با قیمت سکه نیز توضیح داد: در رابطه با سکه علاوه بر دو عاملی که تاثیرگذار بودند عامل سومی هم وجود دارد و آن هم افزایش حباب سکه است. حباب سکه با افزایش شدیدی همراه بوده که علت اصلی آن نیز افزایش تقاضا برای خرید سکه است. به طوری که در اوایل اسفند و در اواخر بهمن حباب سکه در محدوده ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود اما امروز سکه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارای حباب است. یعنی تقریباً حباب سکه دو برابر شده است.

وی بیان کرد: این افزایش حباب به دلیل افزایش تقاضاست که دلیل تقاضا هم یکی این است که در مقطع سال جدید بودیم که خرید سکه برای هدیه افزایش پیدا می‌کند و همچنین تبدیل نقدینگی به سکه را داشتیم که باعث شد تقاضا در بازار ایجاد شود و حباب سکه با افزایش همراه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه