English

سازمان بنادر و دریانوردی:

سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۲ رشد ۱۲ درصدی داشته است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به میزان سفرهای دریایی در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ اشاره و اعلام کرد: تعداد کل سفرهای دریایی صورت گرفته در این مدت نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، حاکی از رشد ۱۲ درصدی است.

سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۲ رشد ۱۲ درصدی داشته است

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اکبر صفایی به میزان سفرهای دریایی و گردشگری دریایی انجام شده در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ که از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ مدنظر قرار گرفت، اظهار کرد: تعداد کل سفرهای دریایی در این مدت معادل سه میلیون و ۵۱۴ هزار و ۲۵۲ نفر و تعداد گردشگری دریایی صورت گرفته برابر دو میلیون و ۹۳۹ هزار و ۷۰۰ نفر بود.

وی با اشاره به اینکه در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ بر اساس گزارشات دریافتی، سه میلیون و ۵۱۴ هزار و ۲۵۲ سفر دریایی و دو میلیون و ۹۳۹ هزار و ۷۰۰ گردشگری دریایی صورت گرفته است، اظهار کرد: همچنین ۶۸۴ هزار و ۵۶۶ خودرو نیز توسط شناورهای مخصوص حمل، ۳۲ هزار و ۵۴۱ تردد شناور مسافری و ۳۴۵ هزار و ۷۶۰ تردد شناور تفریحی نیز، ثبت شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تعداد سفرهای دریایی در استان هرمزگان معادل ۳ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۲۲ مورد بود، خاطرنشان کرد: در استان بوشهر نیز طی مدت مذکور ۱۹ هزار و ۲۳۰ سفر دریایی صورت گرفته است.

صفایی افزود: تعداد گردشگری دریایی صورت گرفته در استان های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان نیز به ترتیب برابر ۵۰۹ هزار و ۹۷۲ مورد، ۶۸۱ هزار و ۷۱۴ مورد، ۲۰۶ هزار و ۶۰۸ مورد، ۵۸ هزار و ۷۰ مورد، ۲۲۱ هزار و ۵۴۸ مورد، ۵۹۶ هزار و ۹۹۲ مورد و در نهایت ۶۶۴ هزار و ۷۹۶ مورد بوده است.

وی با اشاره به تجهیزات دریایی آماده بار در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲، بیان کرد: ۴۸ فروند شناور مسافری با ۵۸ هزار و ۱۳ صندلی، ۱۱ هزار و ۵۷۷ شناور تفریحی با ۵۷ هزار و ۸۸۵ صندلی و ۶۴ لندینگ کرافت با ۲۷۲۰ صندلی در طرح نوروزی سال جاری آماده به کار بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی دریانوردی در ادامه به تجهیزات جستجو و نجات دریایی آماده باش در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز سال جاری اشاره کرد و گفت: ۲۱ فروند شناور تخصصی ناجی، ۱۲۶ فروند شناور همیار ناجی، هفت ایستگاه مراکز اصلی مدیریت جستجو و نجات، ۱۷ ایستگاه مراکز فرعی جستجو و نجات و در مجموع ۱۵۰ ایستگاه خدمات ۲۴ ساعته در طرح نوروزی سال جاری مدنظر قرار گرفت.

صفایی با بیان اینکه در مجموع ۲۴ عملیات جستجو و نجات دریایی انجام شد و ۳۸۹ نفر نجات یافتند، عنوان کرد: انواع سوانح شامل طوفان، نقص فنی، به گل زده شدن، تصادف، افتادن دریا و خدمات پزشکی و خوشبختانه در سال جاری نیز همانند سال گذشته خسارات جانی صفر بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی