English

بندر ابوموسی در سفر رییس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افتتاح و بهره‌برداری از بندر چندمنظوره ابوموسی به ارزش سه هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار در دومین دور سفرهای استانی رییس جمهور خبرداد.

بندر ابوموسی در سفر رییس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری موج

، حسین عباس‌نژاد افزود: بندر چندمنظوره ابوموسی شامل ساختمان مرجع دریایی، کریدور مسافری، اسکله‌ها‌ و دیوار پیرامونی یکی از طرح‌های شاخص و آماده بهره‌برداری در دومین دور سفر رییس جمهوری است.  

وی ادامه داد: این طرح مردم محور با رویکرد اشتغال پایدار، توسعه بنادر کوچک و رونق بخشی به اقتصاد و معیشت ساحل‌نشینان دارای ۱۷ هکتار وسعت و ۶.۵ متر آبخور است که می‌تواند پذیرای شناورهای هفت هزار تنی باشد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مزیت‌های اصلی این طرح به افزایش ظرفیت عملیاتی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، توسعه اقتصادی جزیره و افزایش ضریب ایمنی شناورهای درحال رفت و آمد در آب‌های پیرامونی این منطقه اشاره کرد. 

عباس‌نژاد گفت: بندر ابوموسی به عنوان یک طرح پیشران در حوزه اقتصادی است که قابلیت پشتیبانی حمل بار و مسافر دارد و می‌‎تواند در آینده مبدا صادرات محموله‌های شیلاتی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس باشد.

وی با اشاره به نصب یک پست اسکله شناور و یک فروند رمپ در این بندر، افزود: ساختمان مرجع دریایی این بندر نیز به ارتفاع ۲۵ متر در چهار طبقه آماده بهره‌برداری است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: کار ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی که از اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شده شامل بخش‌های برج کنترل تردد دریایی، امداد و نجات دریایی، امور دریایی بندر و  فضاهای آموزشی، ورزشی، رفاهی و اقامتی است. 

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه