English

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور:

دچار تعدد عناوین و تیترها شدیم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: ما در کشورمان دچار تعدد عناوین و تیترها شدیم که شامل پارک‌ها، کلینیک‌ها و شهرک‌های صنعتی است درحالی‌ که در دنیا به سمت توسعه کیفیت‌ها حرکت می‌کنند. ما در کشورمان باید در کنار توسعه شهرک‌های صنعتی به کیفیت نیز بپردازیم.

دچار تعدد عناوین و تیترها شدیم
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، در سومین رویداد صنعت دانش‌بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست‌بوم فناوری با اشاره به اینکه نیاز است تا شهرک‌های صنعتی مأموریت‌محور ایجاد کنیم گقت: با همکاری شهرک‌های دانش‌بنیان، زنجیره‌ای از تأمین مواد اولیه تا فروش را می توان  داشته باشیم. 

وی افزود: این شهرک‌ها با تفکیک عملکرد در حوزه مواد اولیه، حمل‌ونقل، بسته‌بندی و عرضه کمک می‌کنند تا شرکت‌های دانش‌بنیان با زنجیره تولید، محصولات فناورانه تولید کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه کلیدواژه صنعت دانش‌بنیان که وزیر صمت در راستای ترویج آن ایستاده‌اند، فرهنگ و باور ایجاد می‌کند پرداخت و افزود: و این امر در صورتی محقق می‌شود که تکرار کنیم و ادامه دهیم. سلسله رویدادهای دانش‌بنیان محلی برای به هم رسانی مشتری و کارفرمای واقعی در حوزه ارتباط بین شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه پارک‌های فناوری دنیا دارای شهرک‌های صنعتی خوبی هستند، گفت: ما در کشورمان دچار تعدد عناوین و تیترها شدیم که شامل پارک‌ها، کلینیک‌ها و شهرک‌های صنعتی است درحالی‌که در دنیا به سمت توسعه کیفیت‌ها حرکت می‌کنند. ما در کشورمان باید در کنار توسعه شهرک‌های صنعتی به کیفیت نیز بپردازیم.

معاون ریاست‌جمهوری افزود: ۹۰ درصد شهرک‌های صنعتی، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط هستند و این بنگاه‌ها نمی‌توانند بزرگ شوند و به بهره‌وری برسند، مگر اینکه به شهرک‌ها و شرکت‌های بزرگ متصل شوند. ازاین‌رو باید از ایجاد شرکت‌های کشف و فرصت‌های اقتصادی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین مسئله‌ها این است که در کشورمان فرصت‌های اقتصادی را شناسایی نکرده‌ایم. ما در کشور «مسئله حل کن» خوب داریم ولی «مسئله تعریف کن» کم داریم همین امر باعث شده است تا صنعت کوچک نتواند اثرگذاری بزرگ داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه