English

خبرگزاری موج گزارش می دهد

آمادگی شرکت های ایرانی برای همکاری گسترده در بندر چابهار

در حال حاضر منطقه چابهار به علت معافیت از تحریم های ظالمانه اخیر دارای مزیت های زیادی است، به همین دلیل بندر شهید بهشتی در چابهار می تواند در خصوص توسعه و تسهیل ترانزیت و مبادله بین ایران و کشورهای پیرامون در بندر بین المللی چابهار در کریدور شمال و جنوب نقش موثری ایفا کند.

آمادگی شرکت های ایرانی برای همکاری گسترده در بندر چابهار

«شرکت ایران کشتی بحر از سال 1363 با پشتوانه دو دهه تجربه موفق در انجام امور محوله با همراه کادری متخصص در راستای توسعه فعالیت های شرکت، جلب رضایت مشتری فعال درامور کشتیرانی– خدمات، بندری، دریائی و چارترینگ کشتی و ایجنسی فعالیت خود را آغاز کرده است، در ادامه نیز اجرای عملیات تخلیه و بارگیری کشتی، استریپ کالا از کانتینر انبارداری بار شماری و ترخیص کالا در تمامی بنادر کشور به عهده گرفته و امروز یکی از ماموریت های ما حضور فعال در بندر چابهار است. »این بخشی از مصاحبه بهروز طاهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل کشتی بحر بود. در ادامه متن کامل گفتگو خبرگزاری موج با بهروز طاهری را می خوانید.

هدف از شکل گیری شرکت کشتی بحر چه بوده است؟

صادرات و واردات تولیدات داخلی و خارجی و کلیه اموری که به نحوی با موضوع شرکت ارتباط داشته و در چهارچوب مقررات جمهوری اسلامی ایران بوده و  هدف از شکل گیری این شرکت که سهامداران عمده آن از ایثارگران دفاع مقدس هستند توسعه و اشتغال به ویژه در استان اصفهان بوده است.

در حال حاضر این شرکت وابسته به کجاست و با توجه به تحریم ها چه اولویت های را برای فعالیت خود تدوین کرده است؟

این شرکت زیر مجموعه یکی از هلدینگ های بزرگ کشور که در زمینه های مختلف معدنی – صنعتی، فنی – مهندسی، امور بازرگانی و حمل ونقل فعالیت دارند است. با توجه به تحریم های اخیر توسط آمریکا اثرات زیادی در بخش لجستیک و حمل و نقل داشته است و هزینه های کرایه کشتی بین 40 تا 50 درصد گران شده و گرانی بیمه های کشتی نیز مزید برعلت شد و بسیاری از لاینرهای کشتیرانی از آمدن به بنادر ایران خودداری می کنند. از این رو بجز بندر چابهار سایر بنادر با مشکلات جدی ناشی از تحریم ها روبرو هستند. حال با توجه به تاکید مسئولین شرکت  فعالیت در بندر چابهار جزء الویت هاست. چراکه مقام معظم رهبری نیز در سال های گذشته تاکید زیادی مبنی بر تقویت زیر ساخت های کشور و اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه مکران داشته اند(که از میناب استان هرمزگان تا چابهارحدود 800 کیلومتر طول ساحل وجود دارد ) به همین دلیل پروژه های بزرگی مثل ساختن شهر مکران و پتروشیمی و .....توسط وزارت دفاع و قرارگاه خاتم سپرده شده است و شرکت های داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در آن منطقه در حال مذاکره و فعالیت هستند.

چه ظرفیت های برای فعالیت شرکت های کشتی رانی در منطقه چابهار وجود دارد؟

در حال حاضر منطقه چابهار به علت معافیت از تحریم های ظالمانه اخیر دارای مزیت های زیادی است، به همین دلیل بندر شهید بهشتی در چابهار می تواند در خصوص توسعه و تسهیل ترانزیت و مبادله بین ایران و کشورهای پیرامون در بندر بین المللی چابهار در کریدور  شمال و جنوب که خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس قرار دارد نقش موثری ایفا کند، از این رو برای جلوگیری از بادهای موسمی موج شکن های مناسب در آن بندر ساخته شده است.

در حال حاضر توسعه بندر گوادر پاکستان چه تاثیری بر فعالیت های اقتصادی منطقه چابهار و جذب سرمایه گذاری در بندر چابهار خواهد گذاشت؟

با توجه به آب خور 16 متری بندر چابهار امکان پهلو دهی کشتی های بزرگ با ظرفیت 100 هزار تن وجود دارد، همچنین ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر نیز به 5/8 میلیون تن رسیده است. حال با توجه به رقابت بین چین و پاکستان در توسعه بنادر ، چین در بندرگوادر پاکستان و هندوستان در بندر چابهار مشغول سرمایه گذاری جهت توسعه بنادر است. از این رو توسعه بندر گوادر و چابهار می تواند نقش مهمی در سطح زندگی مردم منطقه و توسعه کشورهای ایران هند و پاکستان و افغانستان داشته باشند و این دو بندر می توانند مکمل یکدیگر باشند.

این شرکت در سال های اخیر چه فعالیت های داشته است؟

شرکت بحر در چند سال اخیر با شش شرکت به صورت مجزا همکاری داشته است که به شرح زیر است.

طرف قرارداد با شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان

  1. شرکت ایرتویا ( ایر تویوتا )
  2. شرکت غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان
  3. شرکت حمل و نقل بین المللی چالاک بندر
  4. شرکت صبا فولاد خلیج فارس
  5. شرکت بین المللی s.t.c
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه