English

مدیرعامل آبفای کشور:

با بهره‌برداری از تصفیه‎ خانه فاضلاب گنبد کاووس تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به ۲۶۵ تصفیه‌خانه رسید

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان گنبد کاووس که با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در حال بهره‌برداری در کشور به ۲۶۵ واحد خواهد رسید.

با بهره‌برداری از تصفیه‎ خانه فاضلاب گنبد کاووس تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به ۲۶۵ تصفیه‌خانه رسید
به گزارش خبرگزاری موج

 ، به گفته هاشم امینی این تصفیه‌خانه فاضلاب پس از ۳۰ سال وقفه در روز پنجشنبه ۲۹ آذرماه به بهره‌برداری می‌‌رسد.

 امینی با اشاره به این‌که گنبد کاووس دومین شهرستان استان گلستان از لحاظ جمعیت به شمار می‌رود، افزود: با توجه به بالابودن سطح آب‌های زیرزمینی و مشکل دفع بهداشتی فاضلاب شهری و همین طور نیازهای زیست‌محیطی این شهرستان، این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است و گام مهمی برای تکمیل پروژه فاضلاب گنبد کاووس خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ارزش ریالی این طرح بیش از ۱۳هزار میلیارد ریال است، گفت: با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت انتقال و تصفیه فاضلاب جمعیتی افزون بر ۱۵۰ هزار نفر فراهم شده است که این موضوع نقش بسزایی در حفظ محیط زیست این منطقه ایفا خواهد کرد.

 مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور تاکید کرد: عزم دولت سیزدهم در بخش فاضلاب این بوده است که ۷۱ پروژه را به سرانجام برساند که تاکنون بهره‌برداری از ۷۸درصد از این پروژه‌ها در سطح کشور محقق شده است و تمام تلاش ما بر این است که تا پایان دولت سیزدهم به تحقق صددرصدی برسیم.

به گفته مدیرعامل آبفای کشور هم‌اکنون ۵۴درصد از جمعیت کشور با ۸.۸ میلیون انشعاب فاضلاب، حدود ۶۸هزار کیلومتر شبکه جمع‌آوری و  ۳۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه