English

طرح جامع حمل‌ونقل کشور در ۳ بخش قاعده‌مند در حال تدوین است

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه‌ها و اقدامات این معاونت در راستای برنامه‌ریزی توسعه یکپارچه سامانه‌های حمل‌ونقل کشور توضیح داد.

طرح جامع حمل‌ونقل کشور در ۳ بخش قاعده‌مند در حال تدوین است

به گزارش خبرگزاری موج، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه‌ها و اقدامات این معاونت در راستای برنامه‌ریزی توسعه یکپارچه سامانه‌های حمل‌ونقل کشور توضیح داد و گفت: طرح جامع حمل‌ونقل کشور، سندی است که طبق قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت کشور در زمینه توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در همه زیربخش‌ها باید بر پایه آن انجام شود.

طرح جامع حمل‌ونقل به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در سال‌های میانی دهه ۶۰ هجری خورشیدی موردتوجه ویژه قرار گرفت، اما به علل گوناگون تاکنون به سرانجام نرسیده است.

این طرح به صورت سیستماتیک در سه بخش در حال پیشرفت است. فاز نخست این طرح با عنوان پیش‌بینی تقاضا تا افق ۱۴۱۴ به اتمام رسیده و به‌عنوان ورودی فاز دوم با رویکرد تعیین شبکه بهینه حمل‌ونقل در شیوه‌های مختلف مورداستفاده قرار گرفته و براساس شاخص‌ها و معیارهای حمل‌ونقلی، زیست‌محیطی و اقتصادی طراحی شده و در مراحل پایانی خود است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه