English

وزیر ارتباطات:

گران شدن بسته‌های اینترنت همراه در کار نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای گران کردن بسته‌های اینترنت همراه نداریم، گفت: اپراتورهای بخش خصوصی برای افزایش قیمت باید از کمیسیون تنظیم مقررات مجوز دریافت کنند.

گران شدن بسته‌های اینترنت همراه در کار نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار داشت: فعلا برنامه ای برای گران کردن بسته‌های اینترنت همراه نداریم.

وی افزود: اگر اپراتورهای بخش خصوصی بخواهند افزایش قیمت بدهند، باید از کمیسیون تنظیم مقررات مجوز دریافت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مهلت اعلام شده دوماهه برای بررسی وضعیت اینترنت گفت: این یک مهلت دوماهه نبوده بلکه کمیته‌ای برای بررسی وضعیت اینترنت در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل و جلسات متعددی برگزار شد.

زارع پور افزود: دلایلی استخراج شد برخی از این دلایل تاریخی است و من بارها در صحبت‌هایم اشاره کرده‌ام که در برخی زیرساخت‌های شبکه، سرمایه‌گذاری لازم در گذشته صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: راهکارهای کوتاه‌مدتی نیز پیشنهاد شد و ما اعمال کردیم. اکنون حدود دو ماه است که زمان تاخیر در شبکه حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است و داشبوردهای مدیریتی این را نشان می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این مسیر ادامه دارد و ما هر روز برای ارتقای کیفیت شبکه در تلاش هستیم.

زارع پور درباره اینترنت ماهواره ای تصریح کرد: باید این بحث ها را از شورای عالی فضای مجازی سوال کنید. من متولی آن نیستم و بنده متولی توسعه شبکه در کشور و توسعه زیر ساخت های ارتباطات هستم.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در مورد اینترنت ماهواره ای قبلا هم گفتم که ما به هر فراهم کننده اینترنت ماهواره ای که قواعد جمهوری اسلامی را رعایت کند خوش آمد می گوییم و دستش را می فشاریم و این مسیر هم دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه قواعد را سال ۱۴۰۰ تصویب کردیم و به اپراتورهای اینترنت ماهواره ای اعلام و ابلاغ کردیم، عنوان کرد: در کمیسیون مقررات تنظیم جهانی پرونده ای باز کردیم و مصوب شد که ارایه دهنده خدمات ماهواره ای برای خدمات در ایران باید ضوابط ایران را رعایت کند و مدیرعامل این شرکت هم مصاحبه کردند که نامه ای از ایران دریافت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه