English

آذری جهرمی:

همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت وصل می‌شوند

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هم‌اکنون ۹۸ درصد روستاها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند بیان کرد: تا پایان دولت همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار متصل خواهند شد.

همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت وصل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در سفر یک روزه خود به استان زنجان با حضور در جلسه شورای اداری زنجان گفت: طی چهل و دو سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد ثابت شده  کشورمان ایران با تکیه بر مردم در همه عرصه‌ها به پیروزی رسیده است.

او  با بیان اینکه با عدالت محوری توسعه و پیشرفت نیز محقق می‌شود، افزود: انقلاب در عمر ۴۲ ساله خود همواره عدالت را در اولویت داشته است.

آذری جهرمی به توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی روستایی اشاره کرد و گفت: تجهیز ارتباطات روستایی کار دشواری است، اما ایران اسلامی توانسته زمینه استفاده از اینترنت را به دور دست ترین روستا‌ها نیز فراهم کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: همه تلاشمان را به کار گرفتیم  تا امروز بتوانیم پوشش اینترنت روستایی در استان زنجان را به حداکثر برسانیم.

او با اشاره به اینکه شیوع کرونا شرایطی را رقم زد که میزان بهره مندی‌ مردم از اینترنت پاسخگوی نیازهایشان نبود، گفت: وزارت ارتباطات جهت توسعه اینترنت در روستا‌ها برنامه ریزی های لازم را انجام داده و تا پایان فعالیت دولت دوازدهم همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

آذری جهرمی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل هستند و با این شرایط هم اکنون ۱۶ درصد از اهداف برنامه ششم جلوتر هستیم.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا شرایطی را پیش آورد که میزان بهره مندی ها از اینترنت پاسخگو نبود، یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان فعالیت دولت دوازدهم همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: به لحاظ جمعیتی هم اکنون ۹۸ درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و تلاش می شود تا پایان دولت ۲ درصد جمعیتی و ۴ درصد روستاها بالای ۲۰ خانوار باقی مانده نیز به این شبکه متصل شوند.

پس از اتمام جلسه شورای اداری، ساختمان " مافا " مجتمع ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان با آخرین تکونولوژی به کار رفته در ۵ طبقه و با اعتبار بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان با حضور  وزیر ارتباطات افتتاح شد.

 بیش از ۱۰۰ سایت اینترنتی روستایی هم با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر ارتباطات افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

با راه اندازی این سایت‌ها ۱۵ هزار خانوار و ۲۵۰مدرسه روستایی در استان زنجان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی