English

اعزام مستقیم زائران اربعین حسینی به نجف با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس عراقی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی ابراز داشت: اعزام مستقیم زائران اربعین حسینی به نجف اشرف با آماده‌سازی بالغ بر ۴۰۰ دستگاه اتوبوس فراهم شد.

اعزام مستقیم زائران اربعین حسینی به نجف با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس عراقی

به گزارش خبرگزاری موج، جواد هدایتی گفت: با توجه به توافقات صورت‌ گرفته توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با طرف عراقی جهت توسعه حمل‌ونقل یکسره مسافری از مبادی مختلف کشور به عتبات عالیات و رفاه زائرین اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین با استفاده از ظرفیت ۴۰۰ دستگاه اتوبوس عراقی امکان اعزام مستقیم زائرین به نجف اشرف آغاز شد.

وی افزود: زائرانی که قصد سفر یکسره از مبادی شهرهای تهران، اصفهان، قم و ساری به نجف اشرف دارند برای تهیه بلیت می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر فروش شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر به سایت‌های فروش بلیت آنها یا سایت‌های معتبر و مجاز فروش بلیت در کشور مراجعه و نسبت به رزرو و خرید بلیت اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول، قیمت بلیت تهران - نجف یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل در مرزها افزوده می‌شود

همچنین داریوش امانی -رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای- اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، تلاش مجموعه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این بود که تا یک هفته قبل از اربعین تمامی کارهای عمرانی مسیرهای منتهی به پایانه و مرز مهران پایان یابد، در این راستا زیرساخت‌های لازم در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران در زمینه سایبان‌ها، مه‌پاش‌ها و تونل‌های سرد و آبسردکن ها به خوبی اجرا شده است.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی در پایانه برکت افزود: این پایانه نزدیک دو ماه است که به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تحویل داده شده که در این خصوص با تلاش‌های  اقدامات زیرساختی مناسبی از جمله سالن‌های انتظار، استراحت رانندگان، سرویس بهداشتی، مرکز پایش و مرکز استراحت رانندگان احداث شده و آسفالت محوطه پایانه نیز انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بعد از اربعین امسال طرح جامع پایانه برکت برای ایجاد ساخت‌های دائمی تهیه خواهیم کرد و تلاش مسئولان همین است که سال به سال خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

امانی با بیان این که امسال با تدابیر وزیر راه و شهرسازی ۳۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای مسیرهای اربعینی و منتهی به پایانه‌های مرزی اختصاص یافت، افزود: تمامی زیرساخت هایی که در مرز مهران وجود دارد، در سایر مرزها نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در نشست اخیر که با حضور معاون اول رئیس جمهوری جهت آخرین هماهنگی‌ها برای حمل و نقل و جابجایی زوار انجام گرفت، از قبل اعلام شده بود که ۷۰۰۰ دستگاه کار سرویس‌دهی و جابجایی زائران را در ایام اربعین در کلیه مرزها به خصوص مرز مهران بر عهده دارند.

امانی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت دیگر نهادها و دستگاه‌های دیگر نزدیک به ۱۰۰۰ دستگاه ناوگان عمومی را به این تعداد اتوبوس اضافه کنیم تا مشکلی در تردد و جابجایی زوار پیش نیاید.

بنا بر اعلام سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وی اضافه کرد: به هموطنان توصیه می‌کنیم که از دیگر مرزهای کشور نیز برای تردد و رفتن به کربلای معلی استفاده کنند و سفر خود را برای روزهای آخر نگذارند چرا که با توجه به کمبود ناوگان اتوبوس و ازدحام جمعیت در روزهای آخر، مشکلی در جابجایی زوار ایجاد نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با توجه به تدابیر لازم و مصوبات ستاد اربعین مقرر شد که سفر زائران از اول ماه صفر انجام شود و در این خصوص ما هم سرویس دهی و کار جابجایی زوار را به موقع انجام دهیم ، اگر میزان تردد زائران در رفت، در برگشت به کشور به همین مقدار باشد اتوبوس ها خالی بر نمی گردند و می توانند به زائران سرویس‌دهی کنند.

امانی ادامه داد: بیشترین تلاش ما این است که در روزهای آخر بتوانیم با توجه به این که حجم زیادی از زائران به کشور باز می گردند، کار جابجایی زوار را به خوبی انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه