English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۱۰ دلیل مهم که حاجیان سیمکارت ایرانی به عربستان ببرند

در مقایسه با دو اپراتور عربستانی، همراه اول تنها اپراتور ایرانی است که در ایام حج تمتع 1402 «اینترنت بدون محدودیت» را در کنار سایر بسته های مقرون به صرفه ارائه می دهد.

 10 دلیل مهم که حاجیان سیمکارت ایرانی به عربستان ببرند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، با فرارسیدن ایام حج در سال های گذشته برخی حجاج ایرانی اقدام به خرید سیمکارت از عربستان می کردند تا بتوانند برای مکالمه، اینترنت و... استفاده کنند اما امسال شرایط بسیار متفاوت است و حجاج ایرانی که مشترک همراه اول هستند، می توانند ضمن برخورداری از تعرفه ترجیحی مناسبی که برای حجاج در نظر گرفته شده از مزایای رومینگ، بدون پرداخت هزینه ارزی بهره‌مند شوند. 

بسته های متنوع رومینگ همراه اول (دائمی و اعتباری) از لحاظ حجم بسته، مدت اعتبار بسته و قیمت آن بسیار ارزنده تر از خرید سیمکارت‌ عربستانی است و از طرف دیگر برای نخستین بار سرویس 5G از طریق رومینگ در اختیار حجاج قرار گرفته که می توانند با همین سیمکارت های ایرانی (همراه اول) خود، از اینترنت با سرعت بسیار بالا در عربستان بهره مند شوند.

در حال حاضر دو اپراتور عربستانی زین و اس تی سی (STC) در کنار همراه اول بسته های اینترنت معرفی کرده اند که در این گزارش به مقایسه بسته های این اپراتور ها می پردازیم.

همراه اول بسته اینترنت 1.5 گیگابایت ۶۰ روزه را با قیمت ۲۸۰ هزار تومان عرضه کرده که ارزانترین بسته برای حجاج محسوب می شود زیرا قیمت این بسته در اپراتور زین عربستان ۵۱۷ هزار تومان و بسته 2 گیگ 21 روزه اپراتور STC نیز 525 هزار تومان است.

اما در بخش مقایسه گران ترین بسته ها، همراه اول بسته ای «بدون محدودیت اینترنت» دارد که با هدیه مکالمه و پیامک همراه است و زائران خانه خدا می توانند در مدت 90 روز با قیمت یک میلیون و 840 هزار تومان اقدام به فعالسازی کنند.

اما بسته های گران دو اپراتور عربستانی دارای محدودیت است؛ زین 25 گیگ اینترنت 30 روزه و STC بسته 45 گیگ 21 روزه را به ترتیب با قیمت های 2.2 میلیون تومان و 1.5 میلیون تومان عرضه می کنند.

با توجه به مدت زمان طولانی تر اعتبار بسته های رومینگ همراه اول قیمت بسته ها بسیار مقرون به صرفه تر است و مشترکان می توانند بدون نگرانی از زمان انقضای بسته، بسته خود را مصرف کنند.

بسته نامحدود همراه اول بیشتر به درد مدیران کاروان ها و اعضای ستادی حج می خورد که مدت زمان به نسبت بیشتری را از زائران در عربستان حضور دارند.

همراه اول همچنین 2 بسته 7 روزه «3 گیگابایت به اضافه 15 دقیقه مکالمه و 15 عدد پیامک» و «مکالمه 70 دقیقه ای به اضافه 70 عدد پیامک» هم دارد که هر کدام به ترتیب با قیمت 440 و 340 هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

زائرانی که علاقه‌مند به استفاده از بسته‌های مقرون به صرفه اینترنت بین الملل و مکالمه همراه اول در سفر خود هستند، می‌توانند از بین چهار بسته تدارک دیده شده، با شماره گیری کد دستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۳ ستاره ۵ مربع» اقدام به انتخاب بسته کنند.

براساس توافقات همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، مشترکان این اپراتور در حج تمتع ۱۴۰۲ می‌توانند از مزیت کاهش نرخ تعرفه آزاد استفاده کنند؛ بنابراین تعرفه استفاده آزاد از سرویس رومینگ هر دقیقه مکالمه با ایران یا خطوط عربستان ۹۰۰۰ تومان، هر دقیقه مکالمه دریافتی از ایران ۹۰۰۰ تومان، هر عدد پیامک به خطوط ایران ۳۰۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت ۲۰۰۰ تومان است و خانواده‌ها برای مکالمه با حجاج خود در عربستان نرخ مکالمه بین‌الملل با خطوط همراه اول با در نظر گرفتن قیمت ترجیحی به ۹۰۰۰ هزار تومان در دقیقه کاهش یافته است.

امکان دسترسی امن به پرتال‌های بانکی و ایرانی از طریق سیمکارت‌های خارجی و وای‌فای هتل‌ها عموما محدود است، بنابراین استفاده از سیمکارت‌های ایرانی و استفاده از بسته‌های دیتای رومینگ  برای حجاج ایرانی بهتر است و البته باید پیش از سفر خود، اقدام به فعال‌سازی سرویس رومینگ بین‌الملل با شماره‌گیری کد دستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۱ مربع» کنند؛ با این کار علاوه بر دریافت رایگان پیامک‌های بانکی، دسترسی رایگان به درگاه «همراه من» برایشان وجود خواهدداشت.

به گزارش خبرگزاری موج، بنابراین به 10 دلیل می توان گفت که چرا بسته های رومینگ همراه اول به خرید سیمکارت های عربی ارجحیت دارد.

دسترسی به پرتال های بانکی ایران، قیمت مناسب نسبت به سایر اپراتورهای خارجی، تنوع زمانی و حجمی بسته ها، صرفه جویی در زمان، عدم نیاز به خرید ارزی، عدم نیاز به تعویض سیمکارت، عدم نیاز به اطلاع رسانی شماره جدید خارجی به خانواده و دوستان، عدم نیاز به آشنایی با زبان های خارجی برای خرید و استفاده، دسترسی رایگان به فروشگاه همراه اول، درگاه های خرید و درگاه های بانکی و دریافت رایگان پیامک رمز دوم و همچنین نرخ ترجیحی نسبت به سیمکارت های خارجی دسترسی به پرتال های بانکی ایران، قیمت مناسب نسبت به سایر اپراتورهای خارجی، تنوع زمانی و حجمی بسته ها، صرفه جویی در زمان، عدم نیاز به خرید ارزی، عدم نیاز به تعویض سیمکارت، عدم نیاز به اطلاع رسانی شماره جدید خارجی به خانواده و دوستان، عدم نیاز به آشنایی با زبان های خارجی برای خرید و استفاده، دسترسی رایگان به فروشگاه همراه اول، درگاه های خرید و درگاه های بانکی و دریافت رایگان پیامک رمز دوم و همچنین نرخ ترجیحی نسبت به سیمکارت های خارجی در مکالمه، دیتا و پیامک از جمله این موارد هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه