English

رئیس بنیاد گندمکاران کشور در گفتگو با خبرگزاری موج:

قیمت خرید تضمینی گندم نباید کمتر از ۱۵ هزار تومان باشد / قیمت جو ۱۷ هزار تومان است

عطااله هاشمی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم نباید کمتر از 15 هزار تومان برای هر کیلو باشد، گفت: قیمت گندم در کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق بین 19 تا 25 هزار تومان است اگر قیمت گندم مناسب نباشد قاچاق گندم در کشور اتفاق می افتد.

قیمت خرید تضمینی گندم نباید کمتر از 15 هزار تومان باشد / قیمت جو 17 هزار تومان است

رئیس بنیاد گندمکاران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در مجلس سال 99 قانونی تصویب شده که بر مبنای آن شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایت گذاری در تعیین قیمت تصمیم گیر هستند گفت: قبلا قیمت گذاری محصولات پشت درهای بسته توسط دولت انجام می شد اما حالا مصوبات شورا، حکم مصوبه هیات وزیران را دارد.

عطااله هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر اعضای کمیته قیمت گذاری متشکل از 4 عضو دولتی و 6 عضو غیر دولتی است، افزود: اعضای دولتی کمیته شامل معاون رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر اقتصاد و امور دارایی هستند و شش عضو غیر دولتی شامل نماینده بنیاد ملی گندمکاران؛ نماینده نظام مهندسی کشاورزی، نماینده نظام صنفی کشاورزی ، نماینده اتحادیه های تعاونی های سراسری کشاورزی و 2 کارشناس نخبه کشاورزی هستند.

 

گندم

او درباره قیمت خرید تضمینی گندم که پیشنهاد شده است، اظهار کرد: ما معتقدیم تحت هیچ شرایطی قیمت خرید تضمینی گندم نباید کمتر از 15 هزار تومان برای هر کیلو باشد.

او افزود: در جلساتی که با مجلس داشته ایم و برمبنای جلسات اعضای غیردولتی قیمت خرید تضمینی گندم 17 هزار تومان تعیین شده است. همچنین براساس هزینه های تمام شده و سود 20 درصد قیمت هر کیلو گندم 16800 تومان باید باشد.

 

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی خرید ۸ تا ۸.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان

 

او با تاکید بر اینکه در مقطع کنونی خرید گندم از کشاورزان آغاز شده است که به دلیل اعتراض کشاورزان خرید خوبی اتفاق نیفتاده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه به اینکه قیمت گندم در کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق بین 19 تا 25 هزار تومان است اگر قیمت گندم مناسب نباشد قاچاق گندم در کشور اتفاق می افتد یا بخشی از گندم کشور به سمت خوراک دام تبدیل می شود، زیرا هم اکنون قیمت جو بین 16 تا 17 هزار تومان است و قیمت گندم حداقل باید 20 درصد گرانتر از جو باشد.

او با تاکید بر اینکه آنالیز قیمت گندم به رئیس جمهوری داده شده است، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی با تعیین قیمت گندم بر مبنای آنالیز قیمت موافق افزایش قیمت هستند و سایر اعضای دولتی کمیته قیمت گذاری هم باید برای تامین امنیت غذایی با این نرخ موافقت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه