English

غلامحسین ساربان:

افزایش ۲۳۴ درصدی رشد خرید گندم تضمینی در خراسان رضوی

معاونت جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی بیان کرد: عملیات خرید تضمینی گندم امسال شامل خرید تضمینی هشت هزار و ۶۵۰ تن از گندم های سال گذشته که در انبارهای کشاورزان انباشته شده بود نیز می‌شود.

افزایش ۲۳۴ درصدی رشد خرید گندم تضمینی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین ساربان معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: خرید گندم تضمینی در استان تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳۴ درصد رشد داشته است.

ساربان در ادامه این خبر اضافه کرد: تا پایان ۲۳ مردادماه کنونی ۳۳۵ هزار و ۴۸۱ تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است که این رقم طی سال گذشته در جمع  ۱۰۰ هزار و ۷۳۰ تن گندم بوده است.

معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: ارزش ریالی گندم‌های خریداری ‌شده در استان سه هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان است که سه هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان آن به کشاورزان استان پرداخت ‌شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به این میزان پرداخت می‌توان گفت که ۱۰ درصد باقی مانده مطالبات معادل ۳۱۰ میلیارد تومان مطلبات گندمکاران باقی مانده است که آن هم به زودی تسویه خواهد شد و پیش بینی می‌شود طی سال زراعی کنونی تولید گندم به ۴۶۰ تا ۴۸۰ هزار تن برسد.

ساربان در ادامه متذکر شد: قیمت خرید تضمینی گندم با احتساب یک درصد افت مفید و چهار درصد افت غیرمفید حدود ۱۰۵ هزار ریال است و مبلغ ۱۰ هزار ریال نیز به عنوان جایزه تحویل هر کیلو گندم به قیمت پایه خرید تضمینی افزوده می شود.

معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی یادآور شد: عملیات خرید تضمینی گندم امسال شامل خرید تضمینی هشت هزار و ۶۵۰ تن از گندم های سال گذشته که در انبارهای کشاورزان انباشته شده بود نیز می‌شود.

ساربان در خاتمه این خبر با اشاره به میزان کشت گندم در استان خاطرنشان کرد: ۱۴۲ هزار هکتار از کشتزارهای استان خراسان رضوی امسال به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه