English

رشد ۲۲۰ درصدی خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در خراسان رضوی

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان به صورت تضمینی طی سال کنونی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲۰ درصد رشد داشته است.

رشد ۲۲۰ درصدی خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آرش آوان مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان به صورت تضمینی طی سال کنونی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲۰ درصد رشد داشته است.

آوان در ادامه این خبر اضافه کرد: این سازمان مباشر خرید تضمینی گندم در استان خراسان رضوی است و در این قالب محصول کشاورزان را خریداری می‌کند که تا کنون بیش از ۸۰ هزار تن خرید گندم در این قالب ثبت شده است.

وی تصریح کرد: از اواخر اردیبهشت ماه خرید تضمینی گندم در مراکز خرید این سازمان به صورت رسمی با استقرار ۳۰ مرکز آغاز شده است و این میزان خرید از زمان آغاز خرید تا کنون ثبت شده است در حالی که طی مدت مشابه پارسال ۲۵ هزار تن خرید تضمینی گندم محقق شده بود.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی همچنین تاکید کرد: کل خرید گندم استان تاکنون ۳۱۰ هزار تن است و خرید گندم توسط مراکز تعاون روستایی خراسان رضوی معادل ۲۶ درصد از کل خرید استان است.

وی یادآور شد: هر کیلوگرم گندم براساس دستورالعمل ابلاغی دولت با افت مفید چهار و افت غیرمفید یک به قیمت ۱۰۵ هزار ریال خریداری می شود و دولت نیز ۱۰ هزار ریال به عنوان جایزه به ازای تحویل هر کیلوگرم محصول به گندمکاران تحویل می دهد.

آوان افزود: خراسان رضوی با ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیر بخشهای آن رتبه نخست کشور را در این حوزه دارد و افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند و این استان از این نظر جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه