English

افزایش ۵ برابری برداشت و خرید گندم در نیشابور

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از افزایش ۵ برابری برداشت و خرید گندم در این شهر خبر داد.

افزایش ۵ برابری برداشت و خرید گندم در نیشابور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی فرهمند راد معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در خبری اعلام کرد: بر اساس پیش بینی ها میزان برداشت و خرید گندم در شهرستان نیشابور نسبت به سال گذشته ۵ برابر افزایش می یابد.

فرهمند راد در ادامه افزود: در سال زراعی جاری ۹ پیش بینی افزایش ۵ برابری تولید و خرید گندم در نیشابور هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم آبی، ۵۰۰ هکتار به کشت گندم دیم، ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار به کشت جو آبی و ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار به کشت جو دیم اختصاص یافته که نسبت به سال زراعی قبل افزایش پنج برابری دارد.

معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور همچنین متذکر شد: پیش بینی می شود در سال زراعی بیش از ۲۸ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت این شهرستان برداشت شود تا کنون ۱۰ هزار تن گندم از گندمکاران این شهرستان خریداری شده که نسبت به پارسال ۵ برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت برداشت اضافه کرد: کار برداشت توسط ۳۰ دستگاه کمباین بومی و ۴۵ دستگاه کمباین مهاجر در حال انجام است و قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۱۱۵ هزار ریال است.

معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور تصریح کرد: در سال زراعی جاری در سطح ۵ هزار و ۱۱۵ هکتار از مزارع نیشابور عملیات مبارزه با علف های هرز و در سطح ۸ هزار و ۳۶۷ هکتار مبارزه با آفت سن انجام شده است.

فرهمندراد در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: ۳۹۳ تن بذر اصلاح شده گندم و ۵۲۶ تن بذر اصلاح شده جو نیز بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی