English

علی اصغر امانیان:

خرید ۵ هزار و ۸۰۰ تُن گندم از گندمکاران سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار بیان کرد: در سبزوار ۱۷ هزار هکتار زمین، زیر کشت گندم و جو قرار دارد که تولید جو در این منطقه با ۴۲ هزار تُن، رتبه نخست خراسان رضوی را دارد.

خرید ۵ هزار و ۸۰۰ تُن گندم از گندمکاران سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در خبری اعلام کرد: از ابتدای طرح خریداری گندم از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ تُن گندم خریداری شد که در مقایسه با پارسال، ۱۰ برابر افزایش داشته است.

امانیان تصریح کرد: در سبزوار ۴ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم ، وجود دارد که پیش بینی می‌شود ۱۲ هزار تُن گندم از این سطوح برداشت شود و پیش بینی می‌شود؛ امسال، ۷ هزار تن گندم وارد سیلو‌های سبزوار شود که تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ تُن از آن، وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در ادامه متذکر شد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم امسال با افزایش ۱۱۰ درصدی در مقایسه با قیمت خرید پارسال، ۱۰ هزارو ۵۰۰ تومان است که این قیمت، با احتساب ۴ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید، خواهد بود.

وی همچنین افزود: امسال علاوه بر قیمت پایه خرید تضمینی گندم، مبلغ هزار تومان در هر کیلوگرم، به عنوان جایزه به کشاورزانی که دسترنج خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی استان تحویل دهند، پرداخت و به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در ادامه یادآور شد: ۱۷ هزار هکتار زمین در سبزوار، زیر کشت گندم و جو قرار دارد که تولید جو در این منطقه با ۴۲ هزار تُن، رتبه نخست خراسان رضوی را دارد.

امانیان در خاتمه خاطرنشان کرد: قیمت مناسب خرید تضمینی گندم ، مبارزه با آفات به ویژه سن گندم و دیگر امراض و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌ها، از عوامل موثر در افزایش تولید و تحویل گندم در سال جاری در سبزوار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه