English

مهدی دونده:

خرید تضمینی بیش از ۲۷ هزار تن گندم در تایباد

فرماندار تایباد بیان کرد: : قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال جاری با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۱۰۵ هزار ریال است که این قیمت با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید محاسبه شده است.

خرید تضمینی بیش از ۲۷ هزار تن گندم در تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی دونده فرماندار شهرستان تایباد در خبری اعلام کرد: با خرید تضمینی بیش از ۲۷ هزار و ۱۰۳ تن گندم، مقام نخست خراسان رضوی را به دست آورد.

دونده در ادامه این خبر اضافه کرد: با این میزان خرید، شهرستان تایباد نسبت به سطح زیر کشت این محصول تا این لحظه مقام نخست خرید تایباد، تضمینی محصول گندم در خراسان رضوی را از آن خود کرده است.

فرماندار شهرستان تایباد افزود: این میزان خرید که در سال زراعی کنونی و در بازه زمانی ۲۴ روز گذشته انجام شده است و همچنان ادامه دارد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال جاری با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۱۰۵ هزار ریال است که این قیمت با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید محاسبه شده است.

دونده اظهار کرد: امسال علاوه بر قیمت پایه خرید تضمینی گندم مبلغ ۱۰ هزار ریال در هر کیلوگرم به عنوان جایزه به کشاورزانی که دسترنج خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی تحویل دهند پرداخت و به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

فرماندار شهرستان تایباد یادآور شد: امسال پیش بینی شده بود از مجموع ۶ هزار و ۸۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در این منطقه، بیش از ۲۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شود.

دونده در خاتمه خاطرنشان کرد: شهرستان تایباد ۲ مرکز ذخیره‌سازی گندم با ظرفیت ۶۰ هزار تن دارد و سالانه افزون بر ۲۵ هزار تن گندم برای تامین آرد شهرستان تایباد نیاز است و سال گذشته ۱۰ هزار تن گندم در این شهرستان خریداری شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه