English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

بازار جهانی طلا همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است / طلا احتمالا نوسانات رو به پایین داشته باشد

با توجه به اینکه قیمت انس جهانی همچنان در محدود 2 هزار دلار حفظ شده احتمالا روند صعودی خود را حفظ کند اما قیمت دلار به دلیل کاهش قیمت درهم در کوتاه مدت احتمالا افتی داشته باشد.

بازار جهانی طلا همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است / طلا احتمالا نوسانات رو به پایین داشته باشد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در هفته های اخیر قیمت انس طلا وارد محدوده 2 هزار دلار شده است و در حال جدال برای شکست مقاومت 2100 دلار است و اگر این مقاومت را  بشکند یک روند صعودی جدید آغاز می کند، در بازار داخلی هم قیمت سکه و طلا همچنان در سقف قبلی در حال معامله شدن هستند هرچند که در هفته های اخیر قیمت دلار نوسانات رو به پایینی داشته است، اما همچنان خود را در کانال 50 هزار تومان حفظ کرده است و احتمالا در این محدوده تثبیت شود یا کمی افت داشته باشد، زیرا در چند روز گذشته حدود 1000 تومان قیمت درهم کاهش داشته و با توجه به اینکه قیمت دلار در ایران با نرخ درهم محاسبه می شود به طور قطع این ریزش درهم روی قیمت دلار هم تاثیر می گذارد.

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قیمت دلار احتمال دارد تا کف بلندمدت خود اصلاح کند، گفت: در حال حاضر روند دلار در بلندمدت صعودی است و در همین محدوده 44 هزار تومان کف سازی کرده است و احتمالا بعد از یک نوسان دوباره مسیر صعودی خود را طی خواهد کرد.

محمود مرادی با بیان اینکه مقایسه بازار دلار و طلا نشان می دهد که وضعیت بازار طلا در ایران بهتر است تصریح کرد: در شرایط کنونی قیمت انس جهانی همچنان در روند صعودی قرار دارد و احتمالا اگر مقاومت خود در محدوده 2100 دلار را بشکند بتواند رشد خوبی را ثبت کند.

در حال حاضر در ایران معاملات سکه در بورس کالا انجام می شود و وضعیت عرضه و تقاضا حکایت از این دارد تا حدودی تب تقاضا افت پیدا کرده و بانک مرکزی هم عرضه ها را بیشتر کرده است، به همین دلیل نقدینگی جدیدی وارد این بازار نشده است.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه و طلا تا کجا کاهش می یابد؟ خریداران گرفتار حباب می شوند؟

کاهش یک میلیون و 400 هزار تومانی حباب سکه در یک روز

عقب نشینی سیاست های بانک مرکزی از مهار تورم ارزی

قیمت طلا در بازار عقب نشست

 

معامله مصنوعات طلا کم ریسک تر از سکه

همچنین رئیس انجمن صنفی طلا و جواهرات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با تاکید بر اینکه بازار طلا در کشور آرام گرفته است، گفت: در شرایط کنونی بازار تقریبا با کاهش تقاضا مواجه شده است که بخشی از این مساله تحت تاثیر ماه رمضان و نبود خرید مصنوعات طلا است و بخشی هم تحت تاثیر نوسانات ارزی و ... است.

نادر بذرافشان با بیان اینکه هنوز قیمت سکه در کشور بیش از 7 میلیون تومان حباب دارد، تصریح کرد: با این حال پیش بینی نمی شود که قیمت طلا خیلی افت داشته باشد و ریسک معاملات انواع سکه هم به اندازه حبابی است که دارد به همین دلیل خرید طلا نسبت به سکه ریسک ندارد.

براساس این گزارش در شرایط کنونی نقدینگی در اقتصاد کشور رشد قابل توجهی داشته که بخشی از آن وارد بازارهای طلا، بورس و ... شده است، به همین دلیل روند صعودی این بازارها حفظ شده و از طرف دیگر دولت به دلیل همکاری های جدیدی که با کشورهای عربی منطقه داشته تلاش کرده عرضه ارزهایی همچون درهم را در بازار افزایش دهد به همین دلیل شاهد افت قیمت درهم در بازار هستیم به همین دلیل پیش بینی می شود قیمت دلار هم تا محدوده کف بلندمدت خود اصلاح داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه