English

رئیس اتحادیه طلا و جواهرات در گفتگو با خبرگزاری موج:

کاهش یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی حباب سکه در یک روز

نادر بذرافشان گفت: حباب سکه حدود 7 میلیون و 200 هزار تومان بود که امروز تا 5 میلیون و 800 هزار تومان کاهش داشته است و البته این حباب همچنان بالاست و هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

کاهش یک میلیون و 400 هزار تومانی حباب سکه در یک روز

رئیس اتحادیه طلا و جواهرات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه  نوساناتی که در بازار طلا داریم تحت تاثیر نرخ ارز و انس طلا است، گفت: زمانی که در بازار داخلی قیمت ارز تغییر کند یا انس جهانی اصلاح شود قیمت طلا هم تغییر می کند و در روزهای اخیر شاهد افت قیمت ها بوده ایم.

نادر بذرافشان با بیان اینکه از دیروز حباب سکه کاهش یافته است، تصریح کرد: روز گذشته حباب سکه حدود 7 میلیون و 200 هزار تومان بود که امروز به 5 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است و البته این حباب همچنان بالاست و هیچ توجیه اقتصادی ندارد، به همین دلیل به مردم توصیه می کنیم که مصنوعات طلا بخرند تا از این حباب دور بمانند.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه و طلا تا کجا کاهش می یابد؟ خریداران گرفتار حباب می شوند؟

پیش بینی قیمت انس طلا تحت تاثیر سیاست های فدرال رزرو / انس جهانی در روند صعودی

حباب نفس طلافروشان را گرفته است/ لطفا اینقدر سکه ضرب و خریداری نکنید

قیمت طلای جهانی کاهشی است

سکه همچنان در اوج​

 

وی افزود: با توجه به اینکه پیش بینی جهانی حکایت از افزایش قیمت اونس تا 2000 هزار دلار است اگر در بازار داخلی نوسان رو به بالای دلار داشته باشیم به این رشد قیمت طلا دامن می زند و احتمال این هم وجود دارد که قیمت اونس به 2200 دلار هم برسد البته کارشناسانی هم هستند که پیش بینی می کنند قیمت انس به 1700 دلار برسد که احتمال آن کم است.

او تصریح کرد: امروز انس طلا 8 دلارافزایش داشته اما طلای 18 عیار حدود 25 هزار تومان کاهش قیمت داشته و سکه هم امروز حدود 400 هزار تومان اصلاح داشته که در نتیجه افت قیمت دلار است

رئیس اتحادیه طلا و جواهرات با بیان اینکه بازار کمی راکد است، اظهار کرد: توجه به اینکه در ماه رمضان هستیم به دلیل اینکه مراسم وجود ندارد تقاضا کاهش داشته به همین دلیل از دیروز تا امروز بیش از یک میلیون تومان کاهش قیمت سکه داشته ایم. همچنین پیش بینی می شود تا پایان ماه رمضان نوسان چندانی نخواهیم داشت و نهایتا 5 درصد قیمت طلا و سکه نوسان داشته باشد.

او تشریح کرد: قیمت انس جهانی وقتی افزایش پیدا کند در بازار داخلی طلا هم تاثیر می گذارد و از طرف دیگر در بازار داخلی نوسان ارز بالاست حتی با وجود کاهش قیمت اونس باز هم با نرخ دلار، طلا در ایران رشد می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه