English

وزیر کشاورزی:

یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار کشاورزی قراردادی در گندم‌زارهای کشور اجرائی شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال برای اولین بار ۳.۲ میلیون تن کود فسفاته و پتاسه بین کشاورزان توزیع شده که باعث رشد در تولید شده است.

یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار کشاورزی قراردادی در گندم‌زارهای کشور اجرائی شد

به گزارش خبرگزاری موج، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی که امروز به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در حاشیه برداشت گندم از مزارع شهرستان راسک و بخش پیشین استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برداشت اولین خوشه‌های گندم کشور در استان سیستان و بلوچستان، در شهرستان راسک و بخش پیشین شروع شد.

وی افزود: امسال در ۱۵ استان کشور شرایط بارندگی بهتری نسبت به سال گذشته داریم و امیدواریم برداشت بهتری داشته باشیم.

ساداتی‌‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم حرکت به سمت خودکفایی و تولید بوده و تلاش کرده تا با طرح‌هایی همچون کشاورزی قراردادی و اجرای الگوی کشت از کشاورز حمایت کند.

وی ادامه داد: هیچ سالی بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کود برای بخش زراعی توزیع نشده بود، امسال برای اولین بار ۳.۲ میلیون تن کود فسفاته و پتاسه بین کشاورزان توزیع شده که باعث رشد در تولید شده است.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: امسال در زمینه بذور اصلاح شده و بیمه کشاورزی شرایط مطلو‌ب‌تری داشته‌ایم و امسال به یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار کشاورزی قراردادی در گندمزارهای کشور رسیده‌ایم که سال آینده میزان آن توسعه خواهد یافت.

وی افزود: امسال سطح گندمزارهای کشور در هر دو بخش دیم و آبی ۶ میلیون هکتار بوده که امیدواریم در بحث خودکفایی گندم به خصوص گندم خبازی به پایداری برسیم.

ساداتی‌نژاد در رابطه با حمایت از گندمکاران گفت: امسال میزان تولید گندم در استان سیستان و بلوچستان به ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید و ۶ هزار هکتار از اراضی این استان با حمایت‌های دولت در زمینه محصولات اساسی، الگوی کشت و کشاورزی قراردادی به زیر کشت گندم رفته است.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی یکی از تضامین کشاورزی قراردادی و الگوی کشت است، تصریح کرد: سال آینده کشاورزانی که در قالب کشاورزی قراردادی اقدام به کشت کنند، کود، نهاده و بیمه دریافت خواهند کرد.

مقام عالی وزارت تاکید کرد: در سال زراعی جدید تلاش می‌کنیم تمام کشاورزان به خصوص کشاورزان گندم‌کار را مورد حمایت قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه