English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیش بینی دلال ها از بازار ارز چیست؟ / افزایش تقاضای دلار در میدان فردوسی کلید خورد؟

درحالی که امروز ابتدای صبح قیمت دلار حدود ۴۴ هزار تومان در میدان فردوسی معامله شد اما در میانه روز به حدود ۴۶ هزار تومان رسید و دلال ها امیدوارند قیمت ها دوباره بالا برود و برخی هم که دیدند دلار صعودی شده از فروش دلار پشیمان شدند.

پیش بینی دلال ها از بازار ارز چیست؟ / افزایش تقاضای دلار در میدان فردوسی کلید خورد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، بعد از اعلام توافق ایران با آژانس انرژی اتمی و همچنین امضای توافقنامه با عربستان صعودی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک در چند ماه آینده، قیمت دلار در ایران روند نزولی پیدا کرد.

روز شنبه قیمت ارز در کشور از کانال ۴۷ هزار تومان به ۴۳ هزار تومان رسید و خیلی ها از جمله رییس کانون صرافان اعلام کرد که مردم دلار نخرند زیرا وارد کانال ۳۰ هزار تومان می شود و همین مسأله باعث شده قیمت دلار در مرکز مبادلات ارزی هم از ۴۳ هزار تومان به حدود ۴۱ هزار تومان برسد اما نرخ حواله تقریبا روی ۳۸ هزار تومان ثابت ماند و همین مسئله باعث شده که قیمت ارز بیشتر از این کاهش پیدا نکند. اما در میدان فردوسی چه خبر است؟ خبرنگار خبرگزاری موج برای آگاهی از وضعیت بازار یک گزارش میدانی تهیه کرده است.

 

وضعیت صرافی ها در نوسانات ارزی 

 

در حال حاضر وضعیت صرافی ها حکایت از این دارد که کاهش قیمت دلار بار دیگر انگیزه خرید را افزایش داده است، زیرا از ابتدای روز معاملاتی قیمت دلار با ۴۴ هزار تومان شروع شد و در نهایت تا ۴۶ هزار تومان هم بالا رفت.

مدیر یکی از صرافی های میدان فردوسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه از همان ابتدای صبح تقاضا برای دلار افزایش یافته است، گفت: روز گذشته بسیاری از مردم نگران کاهش بیشتر قیمت دلار بودند، به همین دلیل تقاضا برای خرید دلار کاهش پیدا کرده بود اما امروز شرایط کمی متفاوت است هرچند نسبت به قبل بازار آرامتر شده، اما احتمالاً نوسان دیگری در بازار داشته باشیم.

یک کارشناس صرافی دیگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه بازار ارز کاملا تحت تاثیر جو بازار است، گفت: بازار دیروز کاملا پر از هیجان بود و اگر شرایط ادامه پیدا می کرد حتما امروز قیمت ارز به زیر ۴۰ هزار تومان می رسید، اما متاسفانه جو جدیدی در بازار شکل گرفته که کف قیمت ارز ۴۳ هزار تومان است به همین دلیل امروز نرخ دلار بالاتر رفت ولی اگر عرضه دلار چند روز در همین محدوده ادامه داشته باشد قطعا بازار اشباع می شود و دوباره عرضه ها زیاد می شود و نرخ دلار می شوند. البته این مسأله به سیاست دولت و نرخ مرکز مبادلات ارزی بستگی دارد.

 

نظر دلالان درباره بازار ارز

 

یکی از افرادی که در میدان فروشی کارت ملی برای خرید دلار داد میزد، هرچند تمایلی نداشت درباره دلایل خرید کارت ملی حرف بزند، درباره وضعیت بازار ارز به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج گفت: قطعا قیمت ارز دوباره بالا می روند و نوسانات چند روز اخیر در نتیجه فشار روانی بود و دولت تلاش کرد به صورت موقتی قیمت آن را پایین بیاورد اما موقتی است همانطوری که می بینم در شرایط کنونی تقاضا برای دلار در بازار وجود دارد.

البته بسیاری از دلال ها تلاش می کنند بازار را به گونه ای نشان دهند که قیمت ها همچنان صعودی هستند و از این طریق نوسان بگیرند. چراکه در روز یکشنبه عرصه دلار در بازار هم افزایش داشت و برخی آماده بودند که وضعیت بازار را ارزیابی کنند تا در صورتی که روند نزولی بود ارز خود را بفروشند.

یکی از افرادی که جلوی صرافی ایستاده بود و وضعیت بازار را ارزیابی می کرد به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: من در حال حاضر دلار دارم و در همین محدوده ۴۵ هزار تومان قبلا خریده این اما با توجه به اینکه قیمت ها نزولی هستند آمده ام ببینم شرایط بازار چگونه می شود و اگر قیمت آن خیلی کاهشی شود دلار را می فروشم اما امروز که دیدم تقاضا افزایش پیدا کرده از فروش آن پشیمان شدم به نظرم دوباره قیمت ارز بالای ۵۰ هزار تومان می رود.

 

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت ارز در سال ۱۴۰۲ / دلار با برجام چقدر کاهش می یابد؟

هجوم مردم برای خرید دلار از صرافی ها / مردم وعده دولت برای ارز را باور نکردند

تثبیت قیمت ارز نیمایی اشتباه است / تاثیر آزادسازی معاملات ارزی صرافی ها بر نرخ های میدان فردوسی

معاملات دلال ها زیر سایه صرافی ها / آیا التهاب دلار می خوابد؟

پیش بینی قیمت انس طلا تحت تاثیر سیاست های فدرال رزرو / انس جهانی در روند صعودی

سکه همچنان در اوج

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه