English

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به خبرگزاری موج:

مردم برای جلوگیری از قطعی برق در سرمای اخیر مصرف را مدیریت کنند / آماده همکاری مبادله برق با ترکیه هستیم

مصطفی رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر تامین گاز و گازوئیل نیروگاه های کشور انجام می شود اما با توجه به اینکه کشور با ورود توده هوای سرد مواجه شده مردم برای جلوگیری از قطعی برق باید مدیریت مصرف را دنبال کنند.

مردم برای جلوگیری از قطعی برق در سرمای اخیر مصرف را مدیریت کنند / آماده همکاری مبادله برق با ترکیه هستیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه قرار است ۶ هزار مگاوات نیروی جدید ساخته شود، گفت:  ۷۳۰ مگاوات واحد نیروگاهی که آسیب دیده اند رفع نقص خواهند شد و برای تابستان سال آینده به چرخه تولید برمی گردند و بیش از ۸۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر هم به شبکه اضافه خواهند شد.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه سه میلیون و ۳۰۰ هزار کنتور هوشمند قبل از اوج بار وصل می شوند، تصریح کرد: بخشی از این کنترل ها برای بخش مصرف خانگی است و قرار شده تا تابستان سال آینده هوشمندی بخش های تجاری و کشاورزی به ۱۰۰ درصد برسند.

او با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد مشترکان خانگی همکاری خوبی با صنعت برق داشته اند، افزود: از هر سه قبض برق یک قبض برای مشترکان خوش مصرف رایگان لحاظ شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده ۱۴۷۸ مگاوات ظرفیت نیروگاه جدید در بخش صنعت در مدار تولید قرار بگیرد، اظهار کرد: برنامه ریزی دقیقی با وزارت صنعت داشته ایم و زمانی که در اوج برق بودیم مصرف برق صنایع بزرگ ۱۵ درصد کاهش داشت. 

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه بیشترین مصرف برق مربوط به شهرهای تهران، البرز و قم است، گفت: برق مورد نیاز این استان ها در تابستان گذشته از طریق شهرهای مجاور تامین می شده است.

او در پاسخ به سوال خبرگزاری موج درباره سوخت نیروگاه ها ی کشور، گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد نیروگاه های کشور از طریق برق حرارتی تامین می شده و تاکنون مشکلی در تامین سوخت آنها نداشته ایم، امیدواریم مردم در این چند روزی که توده هوای سرد وارد کشور شده مدیریت مصرف انجام دهند تا تامین سوخت نیروگاه ها به مشکل نخورد، هرچند در چند وقت اخیر راندمان برخی از نیروگاه ها به ۴۰ درصد رسیده که یک رکورد محسوب می شود. 

او افزود: امسال ۱۱ درصد نیروگاه ها گازوییل و ۷ درصد مازوت استفاده کرده اند و مابقی از گاز استفاده می کنند و تنها ۱۵ درصد از نیروگاه های کشور از سوخت دوم به عنوان مازوت استفاده می کنند و مابقی سوخت دومشان گازوئیل و گاز مایع است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه سنگرون برق ایران با روسیه یک مرحله انجام شده است، اظهار کرد: برای اینکه سنگرون پایداری به وجود بیاید یک خط برق در ارمنستان در حال ساخت است که با عملیاتی شدن آن سنگرون برق  به روسیه محقق می شود.

او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری موج درباره تاثیر زلزله روی همکاری انتقال برق بین دو کشور، گفت: قبلا انتقال برق برای سه و نیم روز بین دو کشور توافق شده بود و بعد در یک ماه گذشته این همکاری متوقف شد و در زمانی که شهرستان خوی با زلزله روبرو شد نامه نگاری با ترکیه برای تبادل برق کردیم و بعد هم که ترکیه با زلزله روبرو شد به آنها برای مبادله برق اعلام آمادگی کردیم و می توانیم ۴۰۰ مگاوات برق با شبکه برق ترکیه مبادله داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه