English

سری گلکسی S۲۳ سامسونگ چه خصوصیاتی دارد؟

بررسی ویژگی های سامسونگ S23، نشان دهنده آن است که این پرچمدار فوق العاده همانند گلکسی s22 و گلکسی s21، توان رقابت با محصولات ارائه شده توسط برندهای دیگر مانند اپل را به خوبی خواهد داشت.

سری گلکسی S23 سامسونگ  چه خصوصیاتی دارد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پرچمدارهای سامسونگ همیشه یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های بازار محسوب شده‌اند.

سری گلکسی S محبوب‌ترین سری گوشی های هوشمند برتر سامسونگ هستند که نسل اول آن سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد.

زمان رونمایی از نسل بعدی گوشی‌های سری گلکسی S در حال نزدیک شدن است و درحقیقت سامسونگ در تاریخ 12 بهمن‌ماه به‌طور رسمی سری گلکسی S23 را معرفی خواهد کرد.

گلکسی 2

اما این نسل از گوشی‌های سری گلکسی S چه ویژگی‌هایی دارد؟

این گوشی قرار است که جایگزینی برای اس ۲۲ اولترا باشد و احتمالا با ترکیب آرایه دوربین جدید همراه خواهد بود و همچنین قلم اس پن جدیدی نیز داشته باشد.

امسال نیز مانند سال‌های گذشته باید منتظر سه گوشی هوشمند جدید از سری گلکسی S23 باشیم که مدل‌های استاندارد، پلاس و اولترا را شامل می‌شود. همان‌طور که می‌توان درباره آن حدس زد، گلکسی S23 پایه‌ترین نسخه به حساب می‌اید و از ویژگی‌های پایه این خانواده بهره می‌برد.

مدل بعدی یعنی پلاس، از نمایشگر بزرگ‌تری بهره خواهد برد. بالاترین مدل، گلکسی S23 اولترا خواهد بود که نمایشگر بزرگ‌تر، مشخصات فنی قدرتمندتر و باتری حجیم‌تر خواهد داشت.

طراحی مدل استاندارد و پلاس مشابه یکدیگر خواهد بود، اما مدل اولترا با طراحی متفاوتی نسبت به آن‌ها از راه می‌رسد. درحقیقت این سری از نظر نام‌گذاری تفاوتی با گلکسی S22، گلکسی S22 پلاس و S22 اولترا ندارد.

 

قیمت S23 اولترا

در مشخصات S23 اولترا می‌توانیم به قیمت نیز اشاره داشته باشیم که احتمالا قیمت گذاری ۱۲۰۰ دلار برای این مدل تعیین خواهد شد. این همان قیمت سال گذشته خواهد بود و اگر شاهد کاهش قیمت نیز باشیم، یقینا خوشحال کننده خواهد بود.

به‌خصوص اینکه رقیب آن یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس قیمت‌گذاری ارزان‌تر ۱۱۰۰ دلار را دارد و می‌تواند از نظر رقابتی نیز بهتر ظاهر شود. به نظر می‌رسد که سامسونگ هنوز نمی‌تواند تصمیم بگیرد که روی چه قیمت گذاری تمرکز داشته باشد.

حتی با وجود اینکه روز به روز به تاریخ انتشار نزدیک‌تر می‌شویم، قیمت عرضه هر چه باشد، در کدهای تبلیغاتی سامسونگ می‌توانیم شاهد کاهش قیمت این سری از گوشی‌های سامسونگ باشیم.

گلکسی

طراحی گوشی‌های سری گلکسی S23

طبق شایعات منتشر شده، طراحی سری گلکسی S23 با نسل گذشته تفاوت چندانی نخواهد داشت و ظاهراً تنها دیگر خبری از ماژول دوربین برای مدل‌های استاندارد و پلاس نخواهد بود. درحقیقت گلکسی S22 اولترا برخلاف مدل‌های استاندارد و پلاس، فاقد یک ماژول برای میزبانی سنسورهای دوربین اصلی است و امسال این سبک طراحی به دو مدل دیگر نیز می‌آید.

اگر گلکسی اس ۲۳ اولترا به همان اندازه که شایعات می‌گویند، در حال تغییر باشد، احتمالا طراحی تقریبا مشابه با گلکسی اس ۲۲ اولترا خواهد بود. همچنان گوشه‌های مربعی، صفحه نمایش منحنی و دوربین‌هایی با تعبیه جداگانه در پشت گوشی استفاده می‌شوند.

سامسونگ احتمالاً امسال پرچمدارهای خود را در رنگ‌های متنوع‌تر یا شادتری روانه بازار خواهد کرد؛ البته انتظار این را نداریم که مدل اولترا با این رنگ‌های متنوع از راه برسد.

یکی دیگر از تفاوت‌های طراحی این محصولات، به قلم S Pen و جایگاه مخصوص آن مربوط می‌شود. درحقیقت تنها مدل اولترا از این ویژگی بهره می‌برد و خبری از آن در دو مدل دیگر نخواهد بود.

 

بررسی s23 ultra از نظر صفحه نمایش

طبق شایعات منتشر شده، گلکسی S23 به نمایشگر 6.1 اینچی سوپر امولد و مدل پلاس به نمایشگر 6.6 اینچی مجهز خواهد شد. نمایشگر مورد استفاده در این محصولات رزولوشن فول اچ‌دی پلاس را دارا خواهد بود و از فناوری +HDR10 پشتیبانی خواهد کرد. این نمایشگرها که از رفرش ریت 48 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند، توسط شیشه گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت خواهند شد.

حداقل روشنایی صفحه نمایش ۲۱۰۰ نیت است که به‌طور قابل توجهی از اس ۲۲ اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس روشن‌تر است. بهبود پنل ۶.۸ اینچی QHD AMOLED سبب می‌شود که نرخ تازه سازی ۱۲۰ پنل LTPO آن کمی با چالش مواجه شود.

 

دوربین‌های گلکسی S23

در جلوی این گوشی‌های هوشمند با دوربین سلفی جدید 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 روبه‌رو خواهیم شد؛ دوربینی که می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه و +HDR10 را ضبط کند. همچنین انتظار می‌رود دوربین سلفی گلکسی S23 و S23 پلاس دارای فناوری فوکوس خودکار Dual-Pixel باشد.

روی پنل پشتی پرچمدارهای آینده سامسونگ ظاهراً دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال قرار می‌گیرد که توسط دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری همراهی می‌شود. دوربین اصلی این دستگاه‌ها قادر به ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه خواهد بود.

 

نرم افزار گوشی سامسونگ S23

انتظار می‌ رود سامسونگ برای گوشی گلکسی S23 جدیدترین و بهترین رابط کاربری را مورد استفاده قرار دهد. تجربه موفق سامسونگ پس از ارائه گوشی گلکسی s21 اولترا و گوشی گلکسی s22 اولترا به این برند کمک خواهد کرد که بتواند عملکردی بهتر در این زمینه داشته باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی S23 با اندروید پایه ۱۳ روانه بازار می‌شود. البته نباید این را فراموش کنید که سامسونگ تا چند سال بروزرسانی های لازم را برای گوشی های خود ارائه خواهد داد.

علاوه بر این گوشی سامسونگ S23 در نسخه های مختلف با رابط کاربری One UI 5 به بازار عرضه می شود. کاربران و علاقه مندان به گوشی های سامسونگ می توانند از رابط کاربری شگفت انگیز و سرعت بالای این محصول پرچمدار نهایت لذت را برده و از یک گوشی خاص استفاده نمایند.

 

باتری گوشی سامسونگ S23

گلکسی اس ۲۳ سامسونگ باتری 3900 میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع سیمی 25 واتی خواهد داشت و مدل پلاس نیز از یک باتری 4700 میلی‌آمپر‌ساعتی بهره خواهد برد. البته سرعت شارژ مدل پلاس بالاتر و برابر 45 وات خواهد بود. این محصولات در رنگ‌های مشکی، کتان، سبز و بنفش روانه بازار می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید:

شایعاتی که درباره آیفون 15 مطرح می شود/ تغییر نام از پرو مکس به اولترا!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه