English

شایعاتی که درباره آیفون ۱۵ مطرح می شود/ تغییر نام از پرو مکس به اولترا!

شایعات مختلفی درباره نسل جدید گوشی های آیفون و اقدام جدید شرکت اپل مطرح می شود که یکی از آن ها تغییر نام نسل پرومکس به اولتراست، اما دیگر چخبر؟!

شایعاتی که درباره آیفون 15 مطرح می شود/ تغییر نام از پرو مکس به اولترا!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مشخصات و ویژگی های جدیدترین نمونه آیفون، موسوم به آیفون 15 و قابلیت هایی که یک گوشی آیفون ۱۵ اولترا – iPhone ۱۵ Ultra. اپل با خود به همراه دارد و ... همه این ها مواردی است که در دنیای فناوری به گوشی می رسد.

حتی با توجه به این موضوع که زمان زیادی از از رونمایی آیفون ۱۴ پرو مکس و عرضه آن به بازار نگذشته است، شرکت اپل تصمیم گرفته است تا چشمه ای دیگر را به کاربرانش نمایش دهد.

اما به راستی این گوشی دارای چه ویژگی ها و مشخصاتی است؟

طبق تحلیل عملکرد شرکت اپل، ظاهرا این شرکت تصمیم گرفته تا در سال‌های آینده تفاوت بیشتری بین مدل‌های پریمیوم از پرچمدارانش ایجاد کند و آیفون ۱۵ اولترا قرار است محصولی متفاوت با مدل پرو باشد.

نامگذاری جدید (اولترا به جای پرو مکس)، طراحی جدید و به‌روزتر، دارا بود حداقل هشت گیگابایت رم، درگاه USB-C به جای پورت لایتنینگ،    افزایش قیمت و .. احتمالا این خبر را تایید خواهند کرد.

 

نامگذاری iPhone ۱۵ Ultra

براساس تمام شایعات منتشر شده و اتفاق نظری که درباره نامگذاری iPhone ۱۵ Ultra وجود دارد می توان اینگونه گفت که، این کمپانی به منظور القای حس تفاوت بیشتر میان مدل‌های مختلف آیفون، نامگذاری پرو مکس را از گران‌ترین نسخه این محصولات حذف کرده و با اولترا جایگزین خواهد کرد.

البته با اینکه پسوند اولترا لزوما به معنای بزرگ بودن این مدل نیست؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ها می‌توان انتظار اندازه‌ای بزرگ را برای این گوشی داشت!

البته iPhone ۱۵ Pro ظاهرا از تغییر نام مصون خواهند ماند و همچنان با پسوند پرو روانه بازار خواهد شد. با این حال، ممکن است در نهایت این گوشی هم با تغییر نام روبرو شود!

 

آیفون ۱۵ اولترا چه زمانی عرضه می شود؟

طبق پیش بینی های صورت گرفته، اپل قصد دارد گوشی iPhone ۱۵ Ultra را به همراه دیگر مدل‌های آیفون ۱۵ در روز ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ (۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳) رونمایی و در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ روانه بازار کند.

 

قیمت آیفون ۱۵ اولترا

طبق شایعات موجود، احتمالا آیفون ۱۵ اولترا تفاوت قیمت زیادی با مدل پرو از iPhone ۱۵ خواهد داشت و از سوی دیگر نیز انتظار می‌رود که قیمت آن حدودا صد دلار بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس در زمان رونمایی باشد.

 بنابراین، شاید بتوان حداقل قیمت ۱۲۰۰ دلار را برای این گوشی انتظار داشت.

البته باید توجه داشته باشید که همه این موارد فرضیات و احتمالات است، زیرا پیش از این هم انتظار می‌رفت که قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس در مقایسه با نسل قبلی افزایشی ۱۰۰ دلاری داشته باشد. با این وجود، این اتفاق رخ نداد و اپل تصمیم گرفت قیمت را ثابت نگه دارد!

 

صفحه نمایش آیفون ۱۵

اپل قصد دارد گوشی‌های سال ۲۰۲۳ را در چهار مدل  آیفون ۱۵ با نمایشگر ۶٫۱ اینچ، آیفون ۱۵ پلاس با نمایشگر ۶٫۷ اینچ، آیفون ۱۵ پرو با نمایشگر ۶٫۱ اینچ و آیفون ۱۵ پرو مکس با نمایشگر ۶٫۷ اینچ عرضه کند.

البته باید توجه کنید که، مدل‌های پرو فریم تیتانیومی خواهند داشت که سبک‌تر و مقاوم‌تر از فولاد ضدزنگ است.

آیفون 1

دوربین iPhone ۱۵ Ultra

اپل سرانجام در مدل ۲۰۲۲ از آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از شر دوربین از مد افتاده ۱۲ مگاپیکسلی نسل‌های قبل رها شد و از ماژول دوربین جدیدی مبتنی بر یک حسگر جدید ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرد. اکنون آینده روشنی در انتظار دوربین آیفون‌های اپل است و می‌توان انتظار پیشرفت‌های بزرگ‌تری را از دوربین مدل‌های حرفه‌ای iPhone ۱۵ داشت.

با این که در نسل کنونی آیفون‌ها شاهد پیشرفتی انقلابی در بخش دوربین نیستیم؛ اما این تازه شروع راه است و پتانسیل‌های دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به تدریج شکوفا خواهند شد. iPhone ۱۵ Ultra می‌تواند گام بزرگی در این مسیر باشد و با ارائه قابلیت‌های تصویربرداری و پردازش تصاویر جدید و خلاقانه، تفاوت‌ها را رقم بزند.

 

دکمه‌ پاور و دکمه‌های کنترل صدا در آیفون 15

 جف پو تحلیلگر نام‌آشنای صنعت فناوری،  درباره با تغییرات آیفون مدعی شده است که، در این نسل از گوشی های اپل دکمه‌ پاور و دکمه‌های کنترل صدا در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مبتنی‌بر بازخورد هپتیک خواهند بود و هیچ نوع حرکت فیزیکی نخواهند داشت.

اپل برای ارائه‌ این دکمه‌ها، دو موتور Taptic جدید در آیفون قرار می‌دهد و انتظار می رود که آیفون‌های پرو نسل جدید با هشت گیگابایت رم تولید شوند. در حالی که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶ گیگابایت رم دارند.

 

پردازنده آیفون 15

این طبیعی است که اپل در نسل بعدی آیفون به سراغ استفاده از سیستم عامل iOS ۱۷ برد.

 نسخه بتای این سیستم عامل مطابق همیشه کمی پس از رویداد توسعه‌دهندگان WWDC سال آینده منتشر خواهد شد و این رویداد عموما در اواخر ماه می یا اوایل ژوئن برگزار خواهد شد.

براین اساس قرار است، گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از پردازنده‌ A۱۷ Bionic که بر پایه‌ لیتوگرافی سه نانومتری TSMC تولید می‌شود استفاده کنند.

 آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به پردازنده‌ A۱۶ Bionic و ۶ گیگابایت رم مجهز خواهد بود. هر چهار گوشی از درگاه USB-C و مودم Snapdragon X۷۰، ۵G کوالکام بهره خواهند گرفت.

 

طراحی iPhone ۱۵ Ultra

تا به امروز هیچ گونه اطلاعات رسمی در خصوص جزئیات طراحی iPhone ۱۵ Ultra در اختیارمان نیست. بنابراین هرگونه اطلاعات در این خصوص صرفا حدسیات و شایعاتی است .

البته می توان گفت که، نخستین تغییر مهم احتمالی سری گوشی‌های آیفون ۱۵ احتمالا خداحافظی با درگاه لایتنینگ و جایگزینی آن‌ها با پورت‌های USB-C خواهد بود. شاید این اتفاق باید چندین سال پیش رخ می‌داد؛ اما اپل تا به امروز به بهانه‌های مختلف از انجام این کار سر باز زده بود.

اما این بار با این وجود مصوبه اخیر پارلمان اروپا مبنی بر لزوم عرضه محصولات الکترونیکی با درگاه‌های USB-C این کمپانی و دیگر برندهای فعال در این حوزه را ملزم کرد که هر چه سریع‌تر محصولات آتی خود را مجهز به این درگاه‌های جدید روانه بازار کند.

اتحادیه اروپا همچنین ضرب‌الاجل استفاده از درگاه USB-C در محصولات الکترونیکی را پایان سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است. با این وجود، یکی از مدیران داخلی اپل تایید کرد که این کمپانی تا پایان سال ۲۰۲۴ منتظر نخواهد ماند و احتمالا سال آینده، خانواده iPhone ۱۵ خود را مجهز به این درگاه رونمایی کند.

برخی دیگر از شایعات نیز به استفاده از صفحه نمایش بزرگ‌تر و باتری حجیم‌تر در iPhone ۱۵ Ultra اشاره دارند. با این حال باید در این زمینه منتظر انتشار اخبار بیشتر بود.

 

بیشتر بخوانید:

 زنگ خطری برای موتور جست‌وجوی گوگل؛ تهدیدی از جنس هوش مصنوعی

آیفون 14 اوایل پاییز وارد ایران می شود/ از حذف ناچ تا عملکرد بدون سیمکارت و انتقال به ماهواره +ویدیو رسمی رونمایی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه