English

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

سهم ده درصدی جابه جایی بار از طریق ریل باید افزایش یابد

مهرداد بذرپاش گفت:هنوز سهم حمل بار از طریق ریل محدود به ۱۰ درصد باقی می ماند و تا زمانی که انگیزه برای حمل ریلی ایجاد نشود رقابت پذیری در قیمت تمام شده کالاها کمتر ایجاد می شود.

سهم ده درصدی جابه جایی بار از طریق ریل باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از ورود ۴۲۸ واگن تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی گفت: سهم صنعت حمل و نقل ریلی در پیشرفت کشور قابل توجه است و در صدر پیشران های توسعه کشور قرار دارد.

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه کشور پیشرفته ای نداریم که صنعت حمل و نقل آن نامناسب باشد، افزود: در حمل و نقل صنعت ریلی جایگاه ویژه ای دارد، زیرا در حمل جاده ای موضوع سوخت و حوادث چالش برانگیز است به همین دلیل باید بیشتر باید به سمت حمل و نقل ریلی حرکت کنیم و این مسأله با دستورالعمل و...محقق نمی شود نگران اینکه جذابیت لازم در این صنعت به وجود بیاید.

او با تاکید بر اینکه ما وارث انباشتی از عقب ماندگی ها در صنعت حمل و نقل ریلی هستیم، اظهار کرد: پیشتر سرمایه گذاری در این بخش کاهش داشته و هنوز هم سهم حمل بار از طریق ریل محدود به ۱۰ درصد باقی می ماند و تا زمانی که انگیزه برای حمل ریلی ایجاد نشود رقابت پذیری در قیمت تمام شده کالاها کمتر ایجاد می شود. 

او افزود: توسعه حمل و نقل ریلی میزان مصرف سوخت را تا هفت برابر کاهش می دهد و از طرف دیگر توسعه اقتصادی و قدرت سیاسی و... هستیم تنها از مسیر حمل و نقل ریلی اتفاق می افتد.

همچنین مدیرعامل شرکت راه آهن در این مراسم با اشاره به اینکه رکورد تولید ناوگان داخلی با اتکا به بخش خصوصی زده شد، گفت: در ۹ ماهه امسال ۷۱ درصد از  نظر تعداد نسبت به ۹ ماهه مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

میعاد صالحی افزود: در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان بدهی در بخش تعمیرات و ۳ هزار میلیارد تومان انباشت بدهی داشته ایم اما با همت دولت سیزدهم ام توانسته ایم تحولی در حمل و نقل ریلی ایجاد کنیم به طوری که حمل و نقل مسافری رشدی ۵۰ درصد ایجاد کرده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه