English

یک کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرگزاری موج:

حذف برخی خودروها به بهانه استانداردسازی به نیاز دهک های پایین آسیب زد

امیرحسن کاکایی با اشاره به اینکه حذف برخی خودروها با استانداردسازی به نیاز دهک های پایین آسیب زد، گفت: امروز خودروهای که جایگزین پراید و ... شده اند عملا نمی تواند نیاز دهک های پایین جامعه را برآورده کنند که قدرت خرید پایینی دارند.

حذف برخی خودروها به بهانه استانداردسازی به نیاز دهک های پایین آسیب زد

یک کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، با بیان اینکه کشوری که از نظر اقتصادی با مشکل روبرو ست به روز رسانی استانداردهای خودرو اتفاق خوبی نیست، گفت: در شرایط کنونی باید وضعیت بازار و تامین نیاز مصرف کننده ها مورد توجه قرار گیرد و حتی ادعایی که گفته می شود که اگر خودروها استاندارد شوند تعداد کشته ها در جاده ها کاهش پیدا می کند استدلال غلطی است برای نمونه کسی که قبلا پراید سوار می شد حالا مجبور است موتور یا پراید کهنه سوار شود، به همین دلیل تعداد کشته ها نه تنها کاهش پیدا نمی کند، بلکه افزایش هم می یابد.

امیرحسن کاکایی با شاره به اینکه در کشور ده میلیون خودروی فرسوده وجود دارد، گفت: این میزان تعداد خودروی فرسوده نه تنها روی آلودگی هوا تاثیر دارند، بلکه از نظر ایمنی هم بسیار خطرناک هستند.

یک کارشناس صنعت خودروبا تاکید بر اینکه امروز پراید وانت به ابزاری برای کسب و کار عده ای تبدیل شده است، گفت: در حالی که در زمان رونمایی این خودرو خیلی ها به آن خندیدند اما همین خودرو بهتر از پیکان وانت فرسوده ای است که بیش از 20 ساله در جاده ها فعالیت می کند و امروز آلایندگی بالایی دارد.

کاکایی با اشاره به اینکه بازار خودرو رفتارهای عجیبی نشان می دهد، گفت: به طور قطع همه کشورهای دنیا شرایط تحریمی ما را تجربه نمی کند و از طرف دیگر خود تحریمی ها در کشور وضعیت بدی به بوجود آورده، از این رو حالا برای اینکه بتوانیم وضعیت بازار و تولید خودرو را سامان دهیم باید شرایط کشوری مانند روسیه را ارزیابی کنیم که هم اکنون صنعت خودروی او تحریم شده و چه سیاست های برای تامین نیاز داخلی خود بکار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه