English

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در پاسخ به خبرگزاری موج؛

ارز تعمیرات نیروگاه های کشور های همسایه به ایران وارد شده است

مسعود مرادی گفت: تاکنون تمام هزینه خدمات تعمیراتی و فنی مهندسی که به کشور سوریه و عراق و... داده ارز آن به کشور وارد شده است.

ارز تعمیرات نیروگاه های کشور های همسایه به ایران وارد شده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچگونه مشاوره ای از متخصصان خارجی اخذ نمی شود، گفت: در حال حاضر حدود ۶ هزار نفر متخصص در بخش نیروگاه های کشور در زمان اوج تقاضا وجود دارد و امروز دانش داخلی سازی قطعات وجود دارد و  با استفاده از مواد اولیه داخلی تجهیزات وارداتی داخلی سازی شده است.

مسعود مرادی با بیان اینکه توربین های ساخت ایران در نیروگاه جی بی آمریکا در عراق بکار رفته و اگر استاندارد کافی نداشت اجازه بکارگیری این قطعات داده نمی شد، تصریح کرد: در حوزه دانش فنی حدود ۱۰ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی انجام می شود.

او در پاسخ به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره همکاری خارجی در بخش تجهیزات نیروگاهی گفت: هم اکنون بجز همکاری با کشور عراق و سوریه تفاهم هایی با وزیر نیرو ونزوئلا انجام  شده و قرار است ۱۰ هزار مگاوات از نیروگاه های این کشور توسط متخصصان ایرانی نوسازی و تعمیرات شود.

همچنین علی سارانی نژاد با اشاره به اینکه بسیاری از تجهیزات برای تولید پره در حال انجام است، اظهار کرد: امروز بسیاری از تجهیزات نیروگاهی در کشورهای همسایه بکار گرفته می شود و در حال حاضر برای تعمیرات نیروگاه ها هیچ طلبی از کشورهای خارجی نداریم و تمام مبالغ صادراتی به کشور وارد شده است.

محمد رضا خواجه معاون مهندسی با بیان اینکه تولید و بازسازی قطعات نیروگاهی و صنعت نفت و گاز انجام می شود، گفت: در حال حاضر یک میلیون دلار درآمد ارزی داریم و برنامه ما این است که در آینده درآمد ارزی شرکت را تا سه میلیون دلار افزایش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه