English

وزیر نیرو:

دستاوردهای داخلی در صنعت برق بی نظیر است

وزیر نیرو گفت: دستاوردهای داخلی بی نظیر است و برخی از این دستاوردها برای اولین بار است که در صنعت برق اتفاق می‌افتاد و انصافاً صنعت در افتخاری است.

دستاوردهای داخلی در صنعت برق بی نظیر است

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر نیرو در حاشیه بازدید از در جمع خبرنگاران گفت: افتخار داریم ضمن بازدید از نمایشگاه از آخرین دستاوردهای صنعت دیدن کنیم و با اشتیاق بسیار خوبی از سوی تولید کنندگان و متخصصان و شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

 

وی ادامه داد: دستاوردهای داخلی بی نظیر است و برخی از این دستاوردها برای اولین بار است که در صنعت برق اتفاق می‌افتاد و انصافاً صنعت در افتخاری است.

 

وزیر نیرو تصریح کرد: در ابتدای انقلاب وابستگی صد درصدی در صنعت برق وجود داشت.

 

وی تصریح کرد: همانطور که پیش تر مدیر عامل برق حرارتی نیز گفته بود ما در ابتدای انقلاب تنها در حد تعویض روغن نیروگاه‌ها فعالیت داشتند ولی امروز در حوزه پیشرفت، برق بیش از ۹۵ درصد قطعات آن محصول داخلی هستند و از مدل‌های دانش بنیان بهره برده شده است.

 

وزیر نیرو ادامه داد: مهمترین هدف گذاری ما آن است که با استفاده از تکنولوژی‌های روز شاهد بهینه سازمصرف باشیم تا شدت مصرف کاهش یابد.

 

محرابیان افزود: تلاش می‌شود تولید برق کشور معطوف به رشد تولید و صنعت کشور باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال تابستان در بخش خانگی شاهد کاهش مصرف بدون قطعی برق بودیم. میزان صرفه جویی حاصل شده در بخش خانگی و تجاری به بخش صنعت و تولید کشور اختصاص داده شد و این مسیر ادامه خواهد یافت.

 

محرابیان گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می‌شود. موضوع تهاتر جز برنامه‌های اصلی مذاکره کنندگان است، زمان‌هایی که ما نیاز داریم برق را از کشورهای مختلف از جمله آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان وارد می‌کنیم و زمان‌هایی که مازاد داریم به کشورهای نیازمند صادر می‌کنیم. البته تبادل برق همانگونه که در قراردادهای سال گذشته داشتیم ادامه می‌دهیم.

 

وزیر نیرو درباره اتصال به شبکه برق روسیه گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می‌شود. ما اکنون در حال تقویت بخش‌های فنی برای توسعه هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه