English

معاون سازمان امور مالیاتی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

افراد فاقد خود اظهاری مالیاتی تا پایان شهریور تعیین تکلیف می شوند

افشین خدامرادی گفت: در حال حاضر افرادی که پرونده مالیاتی ندارد و حساب های با تراکنش بالا دارند تا پایان شهریور ماه تعیین تکلیف و مشمول مالیات می شوند.

افراد فاقد خود اظهاری مالیاتی تا پایان شهریور تعیین تکلیف می شوند

معاون فناوری سازمان امور مالیاتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره وضعیت مالیات ستانی دولت متناسب با طرح های مالیات بر خودروهای لوکس و ... گفت: تقریبا تا پایان مرداد ماه 200 میلیارد تومان از خودروهای لوکس گرفته شده است که تقریبا 10 درصد بیشتر از پیش بینی ها بوده است.

افشین خدامرادی با بیان اینکه افرادی که در حال حاضر پرونده مالیاتی ندارند و به نوعی خود اظهار مالیاتی ندارند تا پایان شهریور ماه تعیین تکلیف می شوند، افزود: عده ای حساب های مشکوکی دارند که به دلیل اینکه خود اظهار مالیاتی نکرده اند مشمول مالیات نشده اند ، در حالی که تعداد تراکنش های بالای دارند که نشان می دهد به یک فعالیت اقتصادی مرتبط است، از این رو سیاست ما با همکاری بانک مرکزی این است که این حساب ها را شناسایی کنیم.

او با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی از طریق تعامل با بانک مرکزی توانسته ایم داده های مربوط به صاحبان حساب های مشکوک را بدست بیاوریم، تصریح کرد: هم اکنون در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم و قرار است تعریفی برای حساب هایی با تراکنش بالا داشته باشیم که این مساله می تواند مربوط به تعداد تراکنش ها و میزان جمع حساب های مالی باشد.

 خدامرادی با اشاره به اینکه افرادی که هم اکنون در خود اظهاری حساب تجاری معرفی نکرده اند اما حساب های غیرتجاری آن‌ها تراکنش های بالایی دارد هم مشمول مالیات می شود، تصریح کرد: در مقطع کنونی هنوز ارزش مجموع تراکنش ها برای اینکه جزو حساب های مشمول مالیات شوند مشخص نشده و به زودی با بانک مرکزی نهایی و اعلام می شود، اما پیش بینی می شود در محدوده ای 35 میلیون تومان در ماه مشمول مالیات می شوند البته به شرطی که تعداد تراکنش های آن‌ها هم در یک سقف مشخص باشد.

به گزارش خبرگزاری موج، امسال تعداد اظهار نامه مالیاتی امسال رشدی ۵۲ درصدی داشته است، در سال گذشته ۲.۲ میلیون مودی جدید شناسایی شده و شامل افرادی بوده که قبلاً مالیات نمی داده اند از ۴.۵ میلیون تعداد اظهارنامه مالیاتی دریافتی حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر مشمول مالیات صفر شده اند. واریز پول به حساب های تجاری به معنی درآمد است و حساب های غیر تجاری برعکس است و اگر کسی حسابی را غیرتجاری اعلام شود و از آن برای کار تجاری استفاده شود مشمول مالیات است برای نمونه اگر به حساب یک کارمند دولتی ۵۰ بار واریز به حساب شود به معنی مشکوک به حساب تجاری است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه