English

رئیس سازمان امور مالیاتی:

فرار مالیاتی علاوه بر جریمه مشمول پرونده کیفری است

داود منظور تاکید بر اینکه برای افرادی که فرار مالیاتی دارند ضمن پرداخت جریمه پرونده کیفری هم برای آنها تشکیل می شود، گفت: به طور قطع اقامه دعوا برای مواردی که طبق قانون جرم تلقی می شود وجود دارد.

فرار مالیاتی علاوه بر جریمه مشمول پرونده کیفری است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، رییس سازمان امور مالیاتی درباره مالیات خانه های خالی گفت: در حال حاضر فرصت اعتراض تمدید شد و برای خانه های لوکس هم اطلاعات جمع آوری شده و تعداد واحد‌های که شناسایی شده اند ناچیز بود زیرا شهرداری ها اطلاعات کافی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نداده اند.

داود منظور با بیان اینکه اگر مالکی درباره مالیات خانه های خالی اسنکاف کنند علاوه بر پرداخت مالیات مصوب باید ۲.۵ درصد هم جریمه برای آنها منظور خواهد شد، تصریح کرد: همچنین در بخش خودروهای لوکس تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شده است.

او با تاکید بر اینکه آستانه لوکس بودن خودرو و ملک بالا رفته است، تصریح کرد: سازمان مالیاتی مجری قانون است و هرچه قانون گذار تصویب کند سازمان امور مالیاتی به عنوان مجری اجرا خواهد کرد.

رییس سازمان امور مالیاتی معیار خانه های خالی فارغ از اینکه یک یا چند مالک داشته باشد اگر در یک بازه زمانی خالی باشد مشمول مالیات است، تصریح کرد: در شرایط کنونی خالی بودن یک خانه براساس سامانه ثبتی که توسط وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شده است تعیین می شود.

او با تاکید بر اینکه برای افرادی که فرار مالیاتی دارند ضمن پرداخت جریمه پرونده کیفری هم برای آنها تشکیل می شود، گفت: به طور قطع اقامه دعوا برای مواردی که طبق قانون جرم تلقی می شود وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه اطلاعات ما از اصناف به گونه ای هست که آنها نباید کتمان کنند،گفت: مالیات اصناف در خوداظهاری ها دو برابر شده است

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با انتقاد از اینکه چرا طلا فروش ها در سال ۶ میلیون مالیات باید بدهند، گفت: در حال حاضر با توجه به اطلاعاتی که از اصناف داریم بازی را تغییر داده است.

منظور با بیان اینکه تعداد اظهار نامه مالیاتی امسال رشدی ۵۲ درصدی داشته است، اطهار کرد: در سال گذشته ۲.۲ میلیون موذی جدید شناسایی کرده ایم و شامل افرادی بوده که قبلاً مالیات نمی داده اند و آنهایی که امروز اطلاعاتشان را داریم و مالیات نمی دهند به سراغشان می رویم.

او افزود: از ۴.۵ میلیون تعداد اظهارنامه مالیاتی دریافتی حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر مشمول مالیات صفر شده اند.

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه برخی که اظهار نامه مالیاتی نداده مشمول فرایند دادرسی مالیاتی است، گفت: برای نمونه فردی اظهارنامه مالیاتی نداده و مشمول صد میلیون تومان مالیات شده می تواند در فرایند دادرسی اعتراض کند.

او با بیان اینکه مالیات ارزش افزوده برای کالاهای اساسی به یک درصد کاهش یافته است، اطهار کرد: در حال حاضر این ارزش افزوده که توسط واردکننده پرداخت می شود در مرحله بعد از خریدار توسط فروشنده بعدی دریافت می شود. 

منظور با بیان اینکه برای مالیات کارتخوان ها حساب های متصل به حساب کارتخوان ها را لحاظ نکرده ایم، گفت: در حال حاضر تنها واریزها به کارتخوان ها مشمول مالیات است.

او افزود: واریز پول به حساب های تجاری به معنی درآمد است و حساب های غیر تجاری برعکس است و اگر کسی حسابی را غیرتجاری اعلام کند و از آن برای کار تجاری استفاده کند شناسایی می شود برای نمونه اگر به حساب یک کارمند دولتی ۵۰ بار واریز به حساب داشته باشد به معنی مشکوک به حساب تجاری است.

منظور با بیان اینکه ۱۸.۵ میلیون پوز در یک سال گذشته ساماندهی کرده ایم، گفت: حدود ۹ میلیون نفر پوزهای خود را غیرفعال کرده اند و مابقی پوز آنها وصل به پرونده های مالیاتی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه