English

استاندار کرمانشاه تأکید کرد:

راه و شهرسازی کرمانشاه هر چه سریعتر مشکل سامانه جهش مسکن را حل کند

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به آغاز طرح ثبت نامی جهش مسکن در سراسر کشور، نیاز است که مسئولین اداره کل راه و شهرسازی استان هرچه سریعتر در این زمینه رایزنی کنند.

راه و شهرسازی کرمانشاه هر چه سریعتر مشکل سامانه جهش مسکن را حل کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه بر لزوم آغاز ثبت نام متقاضیان جامانده در استان از طرح "جهش تولید مسکن" تا ابتدای آذر ماه خبر داد.

هوشنگ بازوند در شورای مسکن کرمانشاه با اشاره به شروع طرح "جهش تولید مسکن" در کشور، گفت: در تمامی استان ها ثبت نام برای این طرح شروع شده، اما در استان کرمانشاه اسم برخی شهرها در لیست ثبت نامی نیست.

وی افزود: مردم کرمانشاه در این زمینه مطالبه عمومی دارند و نیاز است که هرچه سریعتر ثبت نام در شهرهای جامانده کرمانشاه هم شروع شود که از دیگر استانها عقب نمانیم.

 

بازوند با اشاره به ثبت نام 73 هزار نفر در طرح قبلی اقدام ملی مسکن در سطح استان، گفت: در حال حاضر که مسئولین راه و شهرسازی استان عدم پالایش ثبت نامی های قبلی را دلیل حذف برخی شهرهای استان در ثبت نام متقاضیان جامانده در طرح جدید "جهش تولید مسکن" اعلام می کنند، انتظار این است که این ثبت نامی ها هرچه سریعتر پالایش شده که بتوان سامانه را برای ثبت نام متقاضیان جدید در سطح شهرهای جامانده استان کرمانشاه فعال کرد.

بازوند در ادامه به تشریح برخی چالش های طرح جدید تولید مسکن پرداخت و افزود: قانون این طرح ابلاغ شده اما ای کاش مجلس در این قانون اسمی از تعداد مسکن نمی آورد. اینکه دولت مکلف است سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازد باید این فکر هم می شد که شاید دولت نتوانست در یک سال اینقدر واحد مسکونی بسازد و اصلا شاید شرایط کشور اجازه این کار را نداد و شاید مشکلی حادث شد.

 

وی افزود: از طرفی بانکها در این طرح مکلف به پرداخت 360 هزار میلیارد تسهیلات سالانه شده اند که این عدد یعنی به ازای هر متر ساخت و ساز 3.6 میلیون تومان باید هزینه شود و این درحالی است که همین حالا ساخت هر متر مسکن حدود پنج میلیون تومان تمام می شود.

بازوند در ادامه ساخت این واحدهای مسکونی را در حاشیه شهرها با مشکلات فراوان همراه دانست و افزود: اگر بخواهیم در حاشیه شهرها ساخت و ساز کنیم، زیرسازی زمین و آماده سازی و زیرساخت ها هزینه بالایی نیاز دارد و همین قیمت مسکن را افزایش می دهد.

استاندار کرمانشاه گفت: ما باید به دنبال مسکن ارزان قیمت باشیم، بنابراین جایی که هزینه کمتری نیاز دارد باید برای اجرای این طرح در نظر گرفت.

قانون میراث فرهنگی به جای احیا بافت های تاریخی آنها را از بین می برد!

بازوند بر لزوم نوسازی بافت های فرسوده و استفاده از این فرصت در این طرح تاکید کرد و افزود: برای این کار باید مشوق های خوبی در نظر گرفته شود که افراد رغبت به نوسازی پیدا کنند و اگر این بافت ها نوسازی نشوند قطعا در بلایای طبیعی دچار چالش خواهیم شد.

 

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم حفظ بافت های فرسوده با قدمت تاریخی گفت: بافت های تاریخی هویت شهر هستند که باید حفظ شوند، اما متاسفانه قانون میراث فرهنگی در این زمینه که چندین سال است بدون تغییر باقی مانده عملا این بافت ها را از بین می برد و فکری برای احیای آنها نکرده و نیاز است که این قانون بازنگری شود.

بازوند در ادامه اجرای طرح "جهش تولید مسکن" را نیازمند تفویض اختیارات بیشتر به استان ها دانست و افزود: در ساخت و ساز مسکن این استان ها هستند که نقش دارند و وزارت راه و شهرسازی اگر می خواهد این طرح را عملی و اجرایی کند باید دست استان ها را باز گذاشته و اختیارات بیشتری به آنها بدهد.

استاندار کرمانشاه گفت: اینکه فقط چندین ماه برای گرفتن مجوزها و هماهنگی های لازم مدام به پایتخت سفر کنیم، فرصت و زمان پروژه را گرفته و این کار راه به جایی نمی برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه