English

در حاشیه دیدار با اعضای اتاق بازرگانی روسیه مطرح شد؛

ایجاد بانک فرامرزی و واحد پول دیجیتالی مشترک برای تسهیل تجارت کشورها

مدیر خانه بلاکچین ایران در حاشیه دیدار با اعضای اتاق بازرگانی روسیه پیرامون رویداد اسکوکوآکس از ایجاد بانک فرامرزی و ایجاد واحد پول دیجیتالی مشترک که بتواند رابطه تجارت کشورها را تسهیل کند خبر داد.

ایجاد بانک فرامرزی و واحد پول دیجیتالی مشترک برای تسهیل تجارت کشورها

علی پاک باخته گان زنجانی، عضوهیات مدیره  کمیسیون رمز ارز   و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور درجمع خبرنگاران گفت: تفاهم نامه همکاری بین تجار ایران و روسیه بر اساس رویداد اسکوکوآکس  که قرار است سه ماه آینده برگزار شود، صورت گرفت که کشورهای حوزه پیمان شانگهای ، 

کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (به اختصار C.I.S.)  و کشورهای همسایه ایران که شامل ۲۶ کشور  هستند در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: این رویداد با هدف ایجاد  بانک فرامرزی و ایجاد واحد پول دیجیتالی مشترک که بتواند رابطه تجارت کشورها را تسهیل کند برگزار می شود.

پاک باخته گان زنجانی یادآور شد:  دبیر کل رویداد آقای سجودی و بنده هم به عنوان معاونت مالی بانکی رویداد و ایجاد بانک فرامرزی معرفی شدم .

وی با بیان اینکه در این رویداد 26 کشور  حضور دارند که در واقع  نیمی از جمعیت جهان  و 40 درصد  خشکی جهان را شامل می شوند افزود: این اتفاق بزرگ و خیلی خوبی است که برای بنگاه های خصوصی در حال وقوع   است.

رئیس کمیسیون رمز ارزو بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز درعین حال بیان کرد: امروزه داد و ستد مالی  در بین تجار با توجه به وضعیت تحریم،بسیار سخت است و اگر یک واحد پول مشترک بین کشور ما و کشورهای دیگر که تحریم شده اند ایجاد شود قطعا شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و این موضوع موجب کاهش بار مالی برای کشور ما می‌شود و در نهایت کالایی که به دست مردم می‌ رسد  با قیمت بهتر و ارزان تر داد و ستد می شود.

مدیر خانه بلاکچین ایران  افزود: اصلی ترین کار ما تسهیل در تبادلات مالی با عنوان سوئیفت (SWIFT) است که باعث می‌شود هر کالایی را به راحتی با پرداخت پول دریافت کنیم و همانطور که گفتم در نهایت به نفع مردم ایران است.

همچنین دکتر محمد حسن محبیان، عضو هیات مدیره و نائب رئیس  خانه بلاکچین ایران در حاشیه این  دیدار  گفت: تجربه طلایی ایران را در رابطه با مقابله با تحریم، کمکی برای کشورهای مورد تحریم از جمله روسیه است

وی  اظهار کرد: ما به عنوان بخش خصوصی در قالب  تفاهم نامه ای با اتاق بازرگانی کشور روسیه‌که بخش خصوصی محسوب می شود،  زیرساختی را برای امور بانکی، مسائل تحریم و امکاناتی که می‌توان در زمینه زیرساخت‌های مالی بانکی آماده کنیم،منعقد کردیم.

محبیان، تجربه طلایی ایران را در رابطه با مقابله با تحریم ، اینگونه تشریح کرد: با توجه به تجربه ای که کشور ما در زمینه مسائل بانکی و تحریم‌ها در سال‌های بعد از انقلاب   داشته ،  این اتفاق ، کمک بزرگی به کشور روسیه در زمان تحریم محسوب می شود.

وی در ادامه توضیح داد: زیرساخت‌هایی که ما در سطح بین المللی برقرار کردیم می‌تواند برای کشور روسیه هم مورد استفاده قرار گیرد و می‌توانیم به عنوان تسهیل کننده، کمک مالی به شرکت‌های مالی و بازرگانی داشته باشیم و این موضوع از طرفی، درآمد خوبی نیز برای کشور ما محسوب می شود.

بر اساس این گزارش،یوواچف ویاچسلاو_معاون توسعه شورای تجاری روسیه و ایران(وابسته به اتاق بازرگانی و صنایع فدراسیون روسیه )در حاشیه این دیدار به خبرنگاران گفت: ما در کشورمان به ساز و کار بلاکچین خیلی نیاز داریم

وی  در رابطه با همکاری با خانه بلاکچین ایران گفت: ما در کشورمان به ساز و کار بلاکچین خیلی نیاز داریم و در آینده این موضوع،اتفاق مهمی را  برای ما رقم خواهد زد  والبته این را هم می‌دانیم که  قوانین  سختی بین ما و ایران در مورد انتقال پول وجود دارد.

معاون توسعه شورای تجاری روسیه و ایران، به حل مسائل حقوقی و راهکار بهتر برای هر دو کشور اشاره داشت و افزود: به اعتقاد من، کشور ایران و روسیه در زمینه مسائل حقوقی باید تفکرات بهتری داشته باشند چرا که قانون درستی در زمینه پول‌های الکترونیک وجود ندارد.

این مقام روسیه ای تصریح کرد:در رابطه با مسائل و موضوعات  مهمی در این تفاهم نامه صحبت شد که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد که  از جمله می توان به حوزه حمل و نقل، ترانزیت، مالی و مبادله تکنولوژی‌ها اشاره کرد و قرار است بعد از ایجاد هماهنگی‌های لازم،اجرایی شود .

اسکوکوآکس رویدادی برای خنثی کردن تحریم 

همچنین، دبیرکل رویداد اسکوکوآکس  تاکید کرد: اسکوکوآکس رویدادی برای خنثی کردن تحریم  و  مبادلات بیشتر برای شرکت‌های خصوصی است

دانیال سجودی، دبیرکل رویداد اسکوکوآکس در جمع خبرنگاران گفت: این رویداد 27 تا 30 مهرماه سال جاری برگزار می شود و مهمترین محورهای این رویداد این است که بین 26 کشور در حال اتفاق است که نیمی از جمعیت دنیا را شامل می‌شود و در حقیقت این رویداد،یک فرصت اقتصادی فرامرزی است تا بتوانیم تحریم‌های ظالمانه را بر علیه جمهوری اسلامی ایران را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت کارخانه‌ها و فعالان بخش صنعت کشور با مشکلات و چالش های زیادی روبرو است که بعضا نیمه تعطیل هستند که عمده این مشکلات در مبحث بازاریابی است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه ارتباط با 26 کشور می‌تواند اتفاقات خوبی را برای کشور ما رقم‌بزند و شرکت‌های خصوصی کشور می‌توانند ارتباط خوبی با این کشورها در قالب قرارداد و تفاهم نامه داشته باشند.

سجودی به تفاهم نامه  خانه بلاکچین ایران و اتاق بازرگانی روسیه اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه‌های موثر و مفید را می‌توانیم در بین این 26 کشور ایجاد کنیم و  به خصوص ظرفیت‌های خیلی خوبی در کشور های مثل چین و یا   روسیه وجود دارد که امروز نیز  میزبان اعضای اتاق بازرگانی روسیه  بودیم که انشاالله به نتایج مطلوبی دست یابیم.

دبیرکل رویداد اسکوکوآکس با اشاره به صحبت های   مقام معظم رهبری گفت:  امسال شعار مقام معظم رهبری  در مورد شرکت‌های دانش بنیان بود تا بستری آماده شود تا بتوانند در صنعت اقتصادی پیشرو و خط مقدم باشند تا دیگر نیازمند یک شرکت خارجی نباشیم و در واقع خودمان خودکفا باشیم.

وی  خاطرنشان کرد: برای همه مردم ایران آرزوی تندرستی و خوشبختی داریم و این نوید را به مردم ایران خواهیم داد که دولت سیزدهم مصمم برای یک اتفاق بزرگ است و بخش خصوصی هم در کنار دولت به عنوان یک قدرت مشاوره ای و آماده کار در صحنه حاضر است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه