English

بیش از ۲ میلیون تن کالاهای اساسی بندر امام خمینی(ره) جابجا شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از جابجایی بیش از ۲ میلیون تن کالاهای اساسی از بندر امام(ره) خبر داد.

بیش از ۲ میلیون تن کالاهای اساسی بندر امام خمینی(ره) جابجا شد

به گزارش خبرگزاری موج پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد در جلسه بررسی روند جابجایی کالاهای اساسی از بنادر کشور  که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد اظهار کرد: بخش حمل و نقل کالا در استان خوزستان به ویژه در ۶ ماه نخست سال با توجه به جابجایی همزمان چند کالای اساسی مهم، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: طی دو ماه گذشته ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالاهای اساسی از بندر امام (ره) توسط بیش از ۹۸ هزار کامیون جابجای ‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالاهای اساسی در بندر امام (ره)  وجود دارد که از این میزان ۷۰۰ هزار تن قابل جابجایی است.

جولانژاد با بیان اینکه از تمامی ظرفیت ها برای حمل کالا از خوزستان به ویژه کالاهای اساسی استفاده می شود، گفت: یکی از مشکلات اساسی در حمل کالاهای اساسی از بندر امام(ره) عدم پرداخت کرایه از سوی دستگاه دولتی متولی است که امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته مرتفع شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: جلسات و هماهنگی های لازم بصورت مستمر و روزانه در حال برگزاری است و فرایند جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام(ره) رصد می شود.

وی با اشاره به روند افزایشی حمل نهاده های دامی نسبت به سال گذشته، بیان کرد: حمل این محصولات در فروردین و اردیبهشت سال جاری به ترتیب ۳۳ و ۶۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش داشت.

جولانژاد در خصوص حمل محصول فسادپذیر چغندرقند در خوزستان اظهار کرد: این محصول در ۱۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان کشت شده و پیش بینی می شود ۹۰۰ هزار تن برداشت چغندرقند از خوزستان  داشته باشیم که تاکنون ۳۰۰ هزار تن برداشت و حمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: همچنین در دوماه نخست سال جاری، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن محصول گندم  برداشت و حمل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه