English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

انتظارات تورمی محرک روند صعودی بورس / احتمال رشد شاخص تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد

تورم در قیمت مواد غذایی باعث روند صعودی برای نمادهای کشاورزی و دارویی و... خواهد شد و گزارش ها حکایت از این دارد که تقاضای خوبی برای خرید این نمادها در کوتاه مدت شکل گرفته، از این رو می توان پیش بینی کرد که بورس به واسطه انتظارات تورمی روندی صعودی داشته باشد.

انتظارات تورمی محرک روند صعودی بورس / احتمال رشد شاخص تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، بعد از اینکه بورس از مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد حرکت کرد، عرضه بیشتری را در بازار شکل داد و تا یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد رسید و از آنجایی که شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد حمایت دارد، به نظر می رسد بار دیگر در روزهای آینده شاهد نوساناتی خواهیم بود و اگر حجم معاملات به شدت بالا برود، احتمالا در هفته های آینده شاخص کل بورس یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد را هم خواهد دید.

بیشتر بخوانید؛

پیش بینی آینده بورس ایران/ افزایش فعالیت صندوق های درآمد ثابت برای سرمایه های خرد

 

یک کارشناس بازار مالی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه روند کلی بازار صعودی است و احتمالا شاخص تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد روند صعودی خود را حفظ می کند، گفت: شاید بعد از چند روز رشد بازار استراحتی چند روزه داشته باشد، اما اصلاح قیمتی در شرایط کنونی که اقتصاد کشور کاملا تورمی است سطح اصلا منطقی نیست.

عظیم ثابت با بیان اینکه نه تنها قیمت بسیاری از کالاها در بازار جهانی نسبت به سال گذشته رشد داشته، در بازار داخلی نیز به واسطه حذف ارز ترجیحی و حذف یارانه کالاهای اساسی تورم در کالاهای اساسی بروز کرده است، تصریح کرد:  در حال حاضر تورم نقطه به نقطه نشان می دهد که قیمت کالاها بیش از ۴۰ درصد گران شده در چنین وضعیتی که این تورم بر دارایی ها اثر می گذارد شاخص بورس باید همچنان صعودی باشد و افت های احتمالی بازار سرمایه می تواند تنها نوسان، برای خروج نوسان گیرها باشد.

او با بیان اینکه در موج های صعودی نوسانات به صورت کوتاه مدت وجود دارند، تصریح کرد: وقتی در اوج قیمت ها حجم معاملات به شدت بالا برود این مساله می تواند نشانه نوسان رو به پایین در روزهای بعد از آن باشد، اما در شرایط کنونی شاخص در محدوده سقف قرار ندارد.

کارشناس بازار مالی با تاکید بر اینکه خروج پول از صندوق های با درآمد ثابت و همچنین ورود پول به بازار بورس باعث شده تا ارزش معاملات در ماه های اخیر افزایش داشته باشد، اظهار کرد: بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال خرید نمادهای سودساز هستند به همین دلیل در فصل مجامع، تقاضا برای خرید نمادهای سودساز افزایش یافته و باعث می شود شاخص ها رشد داشته باشد.

ثابت با بیان اینکه وقتی در چند وقت اخیر حجم معاملات به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسیده به معنای افزایش تقاضا برای خرید سهام است، گفت: در مقطع کنونی این میزان تقاضا نشان دهنده ادامه رشد بازار است و در ادامه می تواند حجم معاملات بیشتر هم بشود، زیرا وضعیت شرکت ها از نظر سودسازی خوب است و گزارش دوازده ماهه این موضوع را تایید می کند، به همین دلیل نگرانی برای شاخص وجود ندارد.

این کارشناس بازار مالی با تاکید بر اینکه توافق یا عدم توافق برجام بر بازارها دیگر اثری ندارد، گفت: قبلا زمانی که کشور یکبار به توافق نزدیک شده بود بازار واکنش منفی نداشته و این مساله نشان می دهد که بازارها نسبت به نوسانات برجام واکسینه شده اند، بنابراین مسائل مربوط به برجام خیلی در بازار تاثیر منفی نمی گذارد.

روند صعودی در نتیجه انتظارات تورمی

همچنین یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه تورم در قیمت مواد غذایی باعث روند صعودی برای نمادهای کشاورزی و دارویی و... شده است گفت: گزارش ها حکایت از این دارد که تقاضای خوبی برای این نمادها در کوتاه مدت شکل گرفته است، از این رو می توان پیش بینی کرد که  بورس به واسطه انتظارات تورمی روندی صعودی دارد.

عرفان هودی با بیان اینکه در روز های اخیر خریدهای خوبی در گروه های خودرویی، دارویی و بانکی شکل گرفته است، اظهار کرد:  این مسیر نشان می دهد که جریان نقدینگی همچنان به سمت بورس حرکت می کند و از طرف دیگر یکی از سیاست‌های دولت این است که نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد و این مساله می تواند در رشد اقتصادی موثر باشد، بنابراین بانک مرکزی، مجلس و... باید با حمایت از بازار سرمایه، زمینه را برای انتقال نقدینگی به اقتصاد مولد سوق دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه