English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیش بینی بازار در هفته پایانی فروردین/ بورس همچنان صعودی می ماند

در حالی بازار در محدوده یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد مثبت است که بسیاری از فعالان بازار تاکید دارند که رشد اصلی تقاضا برای بازار سهام از اردیبهشت ماه و در زمان برگزاری مجامع است.

پیش بینی بازار در هفته پایانی فروردین/ بورس همچنان صعودی می ماند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، درحالی بازار در محدوده یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد مثبت است که بسیاری از فعالان بازار تاکید دارند که رشد اصلی تقاضا برای بازار بورس از اردیبهشت ماه و در زمان برگزاری مجامع است؛ به همین دلیل احتمالا یک رکود زمانی یا اصلاح جزئی خواهیم داشت.

یک کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار در هفته های آینده به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: از ابتدای سال جاری شاخص کل بورس حدود ۷ درصد رشد داشته است، در شرایطی که سال گذشته کمتر از ۵ درصد بازار رشد داشته؛ به همین دلیل روند کنونی بازار کاملا صعودی بوده و نمی تواند اصلاح شدیدی را برای بازار مد نظر داشت؛ زیرا کف قیمت سهام در سال گذشته شناسایی شده و از طرف دیگر از همین ابتدای سال جاری با توجه به عواملی همچون افزایش قیمت ارز، تورم، عدم توافق برجام و... می توان انتظار یک رشد منطقی از بورس را داشت.

عرفان هودی با بیان اینکه در بورس ، هنوز نمادهای بزرگ، جذب نقدینگی دارند، افزود: بین حقیقی و حقوقی ها در بازار یک تناسب به وجود آمده که نشان دهنده عدم خروج پول از بازار است، به همین دلیل می توان ادعا کرد پول های که می خواست از بازار خارج شود سال گذشته خارج شده و به همین دلیل در وضعیت مثبت امسال بازار، ورود نقدینگی داریم و شاخص می تواند به سقف قبلی هم برگردد.

او با اشاره به اینکه در سال جاری شاخص کسب بورس با برجام یا بدون برجام می تواند تا ۲ میلیون و احد رشد داشته باشد، گفت: به طور کلی می توان ادعا کرد که محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد کف شاخص کل است و بازار در ادامه می تواند به صورت زمانی اصلاح کند و بعد از یک استراحت دوباره روند صعودی خود را آغاز کند.

او درباره جزئیات چگونگی وضعیت بازار با برجام و بدوم برجام، اظهار کرد: اگر توافق حاصل شود به طور قطع گروه خودرویی، بانکی رشد می کنند، اما بدون برجام نمادهای کوچک رشد بیشتری می توانند داشته باشند؛ زیرا این نمادها به راحتی با سفته بازی و... رشد خواهند کرد.

هودی با نگاهی به افزایش قیمت ها در بازار جهانی تاکید کرد: گروه هایی مانند غذایی و دارویی در بازار سرمایه رشد خواهند داشت. همچنین افزایش قیمت های جهانی روی نمادهای گروه های فلزی، معدنی و پتروشیمی تاثیرگذار است.

او با تاکید بر اینکه رشد شاخص کل بورس پس از اینکه حقوقی ها در اردیبهشت و خرداد ماه سهام را جمع کنند رشد می کند، گفت: وقتی شرکت ها به مجامع بورسی نزدیک شوند، تقاضا برای خرید این نمادها افزایش می یابد به همین دلیل روند معاملات روندی رو به رشد خواهد بود.

واکنش نوسان گیرها به اخبار

همچنین یک کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه بازار در شرایط کنونی به اخبار واکنش های متفاوتی دارد، تصریح کرد: هنوز اعتماد کافی به بازار برنگشته است، با این حال به دلیل عواملی مانند تورم، رشد قیمت ارز و... نوسانات کوتاه مدت در بازارهای مختلف رخ داده و روندهای صعودی بازار در نهایت حاصل رشد اقتصادی خواهد بود؛ زیرا در بازار، تورم، سود موقتی به سهامداران می دهد، اما وقتی رشد اقتصادی و بهره وری به وجود بیاید، سهامداران سود پایدار می گیرند و بورس با سایر بازارها هم رقابت می کند؛ از این رو حذف تحریم ها و بهبود روابط به بهبود بازارهای مالی کمک می کند.

مهدی سوری با بیان اینکه در نتیجه تورم، سهامداران سودهای مقطعی می گیرند، گفت: تورم به طور کلی اثر مخربی بر اقتصاد دارد، از این رو برخی مواقع تحلیلگران اثر رشد اقتصادی بر بازار را به طور دقیق ارزیابی نمی کنند و تنها به رشد ناشی از تورم فکر می کنند، در حالی که افزایش نرخ کالا تنها در صورتی روی ارزش سهام اثر می گذارد که در طولانی مدت رخ دهد.

او با تاکید بر اینکه درباره اثر برجام، باید به چگونگی فعالیت شرکت توجه کرد، افزود: ارزش سهام برآیندی از سودهایی است که شرکت می تواند کسب کند از این رو وقتی شرکت بعد از برجام به افزایش تولید و بهره وری برسد، بیشتر سودخواهد کرد و سهامداران هم منفعت می برند و در کلیت بازار هم تاثیر مثبتی خواهد گذاشت؛ اما تورم تنها نوسانات کوتاه مدت ایجاد می کند به همین دلیل، بیشتر نوسان گیرها به خبرها توجه بیشتری دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    تخلیل جامع وکامل وبسیارواقغ بینانه بود. سپاس فراوان

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی