English

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرگزاری موج؛

برخورد با ۸ مدیر سابق بورس کافی نیست/ ادامه برخوردها اعتماد مردم را دوباره جلب می کند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان گفت: محکومیت ۸ تن از مدیران سازمان بورس به سلب صلاحیت برای در اختیار گرفتن سمت های مدیریتی در بورس و ... تنها مقدمه ای برای برخورد با عاملان سقوط بورس در سال های گذشته است و آنهایی که هزاران میلیارد تومان را به جیب زدند باید تاوان بدهند.

برخورد با ۸ مدیر سابق بورس کافی نیست/ ادامه برخوردها اعتماد مردم را دوباره جلب می کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، با روی کار آمدن دولت سیزدهم بسیاری از سهامداران خرد که در دولت روحانی سرمایه های خود را در بورس از دست داده بودند، انتظار داشتند که دستگاه قضائی و دولت جدید، زمینه برخورد با عاملان سقوط بورس را فراهم نمایند و در جلسات رئیس قوه قضائیه و مسئولان سازمان بورس که چندی پیش اتفاق افتاد مردم بیشتر قوت قلب پیدا کرده بودند، به تازگی سخنگوی قوه قضائیه در راستای وعده هایی که این قوه داده بود اعلام کرد که ۸ تن از اعضای هیات مدیره شرکت بورس تهران در دولت قبل به سلب صلاحیت دائم از تصدی سمت مدیریت در بورس‌ها و تشکل‌های خودانتظام محکوم شدند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ضمن اشاره به اینکه محکومیت ۸ تن از مدیران سازمان بورس به سلب صلاحیت برای در اختیار گرفتن سمت های مدیریتی در بورس و... تنها مقدمه ای برای برخورد با عاملان سقوط بورس در سال های گذشته است، گفت: به طور قطع وقتی عده ای از وضعیت بازار بورس در سال های گذشته سوء استفاده کردند و هزاران میلیارد تومان را به جیب زدند باید تاوان آن را هم بدهند و دستگاه قضا هم مسئول رسیدگی به خواسته مردم است تا با محاکمه این افراد بازار سرمایه از بی اعتمادی و مشکلات کنونی در امان بماند.

او با تاکید بر اینکه امروز مردم حتی برای تامین معیشت خود با چالش مواجه شود، تصریح کرد: اکتفا به عدم صلاحیت برای دست اندرکاران سقوط بورس کافی نیست، زیرا این مساله نمی تواند مشکلات سال های قبل بورس را جبران کند؛ اما این اقدام به عنوان حرکتی در راستای جلب دوباره اعتماد مردم به بورس موثر است و مجلس هم نسبت به مشکلاتی که برای مردم در بازار سرمایه به وجود آمده بی تفاوت نخواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

بورس غرق در خون سهامداران خرد! / آقای خاندوزی مردم فراموش نمی کنند!

کاما ۸۵ درصد سرمایه سهامداران خرد را بلعید!

مافیای بورس چه بر سر کاما آوردند؟

سواستفاده مادیرا از روند نزولی بازار

پشت پرده افت ۷۳ درصدی غویتا

 

معاملات مسئله دار در بازار سرمایه!

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه هم اکنون هم مشکلاتی در بازار سرمایه وجود دارد، اظهار کرد: برخی افراد با ورود به سهام های خاص قیمت آن را بالا می برند بعد از اینکه با قیمت بالا به سهامداران خرد فروختند وارد سهام دیگری می شوند. در چنین اتفاقی وظیفه دستگاه های نظارتی است که از سرمایه مردم محافظت کند، زیرا این افراد با نوسان گیری تنها به سود خود فکر می کنند.

آصفری با تاکید بر اینکه عده ای از مردمی که با دعوت دولت، به بورس وارد شده اند، خانه، ماشین و... خود را فروخته اند که تنها سرمایه زندگی آنها بوده است، اظهار کرد: دولت و قوه قضائیه نباید به وضعیت بد بورس بی تفاوت باشند، زیرا در شرایط کنونی بسیاری از مردم با مشکل معیشتی روبرو شده اند.

وعده های توخالی رئیس سازمان بورس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس جدید سازمان بورس در همان ابتدای روی کار آمدن ادعا کرده بود که بورس شفاف خواهد شد و سهامداران می توانند نسبت به وضعیت شرکت ها مطلع شوند و از این طریق نسبت به معاملات در بازار تصمیم بگیرند، در شرایط کنونی وضعیت بازار نشان می دهد که نه تنها بازار شفاف نشده بلکه معاملات الگوریتی همچنان ادامه دارد و عده ای از سهامداران نگران این هستند که مبادا بعد از کمی نوسان مثبت بار دیگر شاخص کل بورس به یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برگردد و در این دامنه بازی کند و در نهایت سرمایه سال های پیش آنها همچنان در سهام نمادهای مختلف بلوکه بماند.

در سال جاری تورم های زیادی به اقتصاد کشور تحمیل شده است، به همین دلیل ادامه نوسان افقی در بازار سرمایه هیچ توجیحی ندارد، مگر اینکه عده ای مانع از رشد بازار شوند و تنها به دنبال پرکردن جیب خود از نوسانگیری باشند و با توجه به اقدامات قوه قضائیه انتظار می رود که این مساله به طور جدی پیگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    اول باید حسن روحانی به عنوان عامل تحریک مردم به بورس محاکمه شود

  • امیرغفاری

    سلام اگر دولت با مدیران متخلف بورس مبارزه کند مردم اعتماد به دولت پیدا می‌کنند وهمزمان دولت اعلام کند زندگی شما را در بورس بیاورید حتما می‌آورند باید دست دزد رابطه کند

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه