English

شاخص ترس و طمع بازار رمزارز‌ها دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

شاخص ترس و طمع در ابتدا برای بازارهای مالی بورس و سهام توسط «CNNMoney» منتشر شده است. با ظهور و گسترش بازار ارزهای دیجیتال، مشابه این شاخص برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیز ایجاد شد.

شاخص ترس و طمع بازار رمزارز‌ها  دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری موج، شاخص ترس و طمع در ابتدا برای بازارهای مالی بورس و سهام توسط «CNNMoney» منتشر شده است. با ظهور و گسترش بازار ارزهای دیجیتال، مشابه این شاخص برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیز ایجاد شد. این شاخص به نوعی نشان‌دهنده میزان فومو و فاد ایجاد شده در بازار است. دامنه نوسان شاخص ترس و طمع بیت کوین بین صفر و صد است و در بین این بازه می‌توان پنج حالت مختلف برای آن متصور بود.

بازه بین 0 تا 25 به عنوان بازه «ترس شدید» (Extreme Fear) در بازارهای مالی شناخته می‌شود. این شرایط معمولا پس از ریزش آنی قیمت در اثر یک خبر ناامیدکننده برای بازار اتفاق می‌افتد. در چنین شرایطی، کاربران به آینده بازار خوش‌بین نیستند و دارایی‌های خود را در فرصت مناسب می‌فروشند. در این حالت ممکن است بیت‌کوین و سایر انواع ارزهای دیجیتال با قیمتی کمتر از ارزش ذاتی خود معامله شوند. بنابراین، یکی از زمان‌های مناسب برای خرید ارز دیجیتال در زمان‌هایی است که بازار درگیر ترس شدید است.

بازه بین 25 تا 50 شاخص ترس و طمع بیت کوین بازه «ترس» (Fear) نامگذاری شده است. زمانی که شاخص در این محدوده قرار گرفته است، بسیاری از تریدرهای کوتاه مدت و میان‌مدت از ریزش بازار می‌ترسند و دید نزولی بر بازار حاکم می‌شود. عدد 50 در شاخص نشان‌دهنده وضعیت متعادل و منطقی بازار است در چنین شرایطی معمولا قیمت بازار بیت کوین با ارزش ذاتی آن از دید معامله‌گران یکی است.

بازه 50 تا 75 بازه «طمع» (Greed) شاخص ترس و طمع بیت کوین نام‌گذاری شده است. در این بازه، بازار وارد فاز طمع شده و تریدرها به دلیل این که به آینده بازار خوش‌بین هستند کریپتوکارنسی‌ها را در قیمت‌های بالاتر از ارزش ذاتی نیز خریداری می‌کنند. در این حالت قیمت بازار رمزارزها معمولا بالاتر از ارزش اصلی آن‌ها است. اگر عدد شاخص بالای 75 باشد در این حالت بازار دچار «طمع شدید» (Extreme Greed) شده است. طمع شدید در شاخص ترس و طمع بیت کوین نشانگر ایجاد فومو در بازار است. در این حالت کاربران چشم بسته ارزهای دیجیتالی که رشدهای قیمتی شدیدی داشته‌اند را در نزدیکی سقف‌های قیمتی خریداری می‌کنند و با خروج پول هوشمند از بازار و نزول قیمت، با ضرر از آن خارج می‌شوند.

شاخص ترس و طمع بازار رمزارز‌ها  دوشنبه ۱۹ اردیبهشت

11 - ترس شدید 

 روز گذشته: 18 - ترس شدید 

 هفته گذشته: 28 - ترس 

 ماه گذشته: 30 - ترس

شاخص ترس و طمع

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه