English

عباداله محمدوَلی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

پیش بینی بازار طلا؛ روند طولانی مدت قیمت طلا صعودی است

عضو انجمن صنفی کافرمایان طلا و جواهرات کشور گفت: باید توجه داشت که در فراز و نشیب هایی که در بازار وجود دارد تغییر روند را هم باید در نظر گرفت.

پیش بینی بازار طلا؛ روند طولانی مدت قیمت طلا صعودی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در روزهای اخیر قیمت طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و وارد کانال ۲ هزار دلار شده است و همین مساله باعث تحلیل های متفاوتی برای بازار طلا و حتی حرکت نقدینگی در بازارهای مختلف شده است.

عضو انجمن صنفی کافرمایان طلا و جواهرات کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به دلیل نوسانات اخیر بازار طلای ایران و انس جهانی گفت: عوامل مختلف سیاسی و اقتصادی در نوسانات طلا تاثیر گذاشته با این حال ،هنوز امیدوار هستیم مذاکرات وین به نتیجه برسد.

بازار طلای ایران در حال تثبیت و نگاه رو به پایین بود، اما با حمله روسیه به اوکراین و گره خوردن مذاکرات برجام، باعث شد که قیمت انس جهانی بالا برود و روی بازار داخلی هم تاثیر خود را بگذارد.

عباداله محمدوَلی با بیان اینکه ما به دنبال این بودیم که معاملاتی را با بازار جهانی داشته باشیم تا نقدینگی ها به بازار ایران برگردد، افزود: به نظر می رسد تثبیت بازار طلا تا شش ماه آینده عقب افتاده است و امروز مقامات به دنبال تقویت پول ملی هستند که با نوسانات، اقتصاد کشور آسیب چندانی نبیند و اگر این روال ادامه داشته باشد و صنایع احیا شوند، کمک می کند تا صادرات و درآمد ارزی بهبود پیدا کند.

اهمیت دو هفته آینده برای بازار جهانی 

او با تاکید بر اینکه دو هفته آینده برای بازار جهانی اهمیت ویژه ای دارد، تصریح کرد: در حال حاضر تحولات خیلی سریع اتفاق می افتد به همین دلیل باید منتظر ماند تا تکلیف بازار مشخص شود.

عضو انجمن صنفی کافرمایان طلا و جواهرات کشور با اشاره به اینکه در ۵ سال گذشته، روسیه بیشتر از سایر کشورها به سمت طلا رفته است، اظهار کرد: البته کشورهای اروپایی هم با وجود اینکه روی صنایع کار می کنند ولی در بخش ذخیره سازی طلا هم بسیار فعال هستند؛ زیرا باورها از این قرار است که هزینه اکتشافات طلا بالا رفته و بازار به سمت گرانی بیشتر این کالا در حرکت است.

او با بیان اینکه جایگزین کردن فلز دیگری به جای طلا به این سادگی نیست، گفت: همین چشم انداز پایان پذیری طلا است که باعث شده قیمت انس طلا از ۱۶۰۰ به ۲۰۰۰ دلار برسد و به دلیل تقاضایی که در همین محدوده وجود دارد، احتمال ادامه روند صعودی زیاد است.

انس جهانی در محدوده ۲۰۰۰ دلار اصلاح خواهد داشت 

محمد ولی با تاکید بر اینکه تنش های بین المللی حتی بین چین و تایوان محتمل است، به همین دلیل قیمت انس طلا ممکن است به ۲۵۰۰ دلار هم برسد، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که در فراز و نشیب هایی که در بازار وجود دارد تغییر روند را هم باید در نظر گرفت، از این رو به نظر می رسد که انس جهانی در محدوده ۲۰۰۰ دلار اصلاح خواهد داشت و به محدوده ۱۸۰۰ دلار هم برسد اما در بلندمدت، قیمت طلا صعودی است از طرف دیگر باید توجه داشت که روند اصلاحی نوسانات رو به پایین، کوتاه مدت است و باید روند کلی را در نظر گرفت؛ از سوی دیگر نیز، بیشتر تثبیت بازار باید مورد توجه قرار بگیرد که برای اقتصاد و کسب و کارها اهمیت بالایی دارد.

او با اشاره به اینکه نرخ دلار در ایران به وضعیت ریال برمی گردد، اظهار کرد: تا زمانی که اقتصاد ایران به رونق نرسد و امنیت کافی در زمینه صادرات و اشتغال به وجود نیاید وضعیت پول ملی همچنان بد خواهد بود و نمی تواند در برابری با دلار، رقابت چندانی داشته باشد.

عضو انجمن صنفی کافرمایان طلا و جواهرات کشور با بیان اینکه افزایش قدرت پول ملی می تواند در قیمت طلا در بازار ایران هم تاثیر بگذارد، گفت: با توجه به اینکه نرخ دلار در محاسبات قیمت طلا تاثیر گذار است، افزایش قدرت پول ملی کمک می کند تا قیمت دلار در ایران پایین بیاید و همین مساله در نرخ طلا هم تاثیر گذار خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه