English

محمد کشتی آرا در گفتگو با خبرگزاری موج؛

افزایش قیمت طلا متاثر از نوسانات ارز و انس جهانی

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران گفت: در روزهای اخیر پس از افزایش دوباره قیمت ارز در ایران و روند مثبت انس جهانی طلا، بار دیگر قیمت طلا در ایران صعودی شد.

افزایش قیمت طلا متاثر از نوسانات ارز و انس جهانی

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در روزهای اخیر پس از افزایش دوباره قیمت ارز در ایران و روند مثبت انس جهانی طلا، بار دیگر قیمت طلا در ایران صعودی شده است، گفت: در شرایط کنونی به دلیل ابهام در مذاکرات برجام قیمت ارز در ایران روندی صعودی به خود گرفته است و تا زمانی که دوباره مذاکرات از سر گرفته نشود و چشم انداز آن مشخص نشود قیمت طلا در ایران همچنان متاثر از بازار ارز در روندی صعودی خواهد بود.

محمد کشتی آرا با نگاهی به وضعیت انس جهانی طلا ، افزود: در شرایط کنونی قیمت انس جهانی هم در کانال ۱۸۰۰ دلار قرار دارد و به نظر می رسد در مسیری صعودی قرار دارد، به طور قطع اختلاف بین چین و آمریکا و بروز انواع جدیدی از ویروس کرونا که آمار ابتلا به این ویروس را در جهان بالا می برد به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی دامن می زند.

او با تاکید بر اینکه تا زمانی که چشم انداز مثبتی در اقتصاد جهانی به وجود نیاید روند بازار طلا صعودی خواهد بود، گفت: بسیاری از سرمایه گذاران در جهان پس از اینکه واکسیناسیون آغاز شد منتظر جهش فعالیت صنایع بودند، به همین دلیل در یک مقطع زمانی اقتصاد برخی کشورها به حالت نسبتا طبیعی برگشت و قیمت طلا هم کمی افت داشت، اما بعد از آن شیوع نوع جدید ویروس کرونا در  هند و... این چشم انداز مثبت را متوقف کرده و در شرایط کنونی هم باید منتظر خبرهای خوبی بود تا پس از آن انتظار تغییر روند داشته باشیم در غیر اینصورت همچنان انس جهانی طلا هم رشد خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه