English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیش بینی بازار طلا در سال پیش رو

در شرایط کنونی بسیاری از سرمایه گذاران وارد بازار ارزهای دیجیتال و... شده اند و همین انتقال نقدینگی روی افت تقاضای بازار طلا هم تاثیر گذاشته و در نهایت منجر به کاهش خرید مصنوعات طلا شده و در مجموع مانع از رشد بالای قیمت انس شده است، اما پتانسیل جهش قیمت همچنان در این کالای ارزشمند وجود دارد.

پیش بینی بازار طلا در سال پیش رو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پیش بینی بازار طلا در سال ۱۴۰۱ با توجه به پررنگ تر شدن بازار رمز ارزها و تمایل سرمایه گذاران به ورود به این حوزه قدری دشوار است. بازار طلا در حال حاضر با نوسانات محدود و رو به پایینی همراه شده است و همین مساله باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذران نسبت به معامله در این بازار خودداری کرده و وارد بازارهای موازی شوند، هرچند برخی تحلیل گران بازار طلا معتقدند که انس طلا روندی صعودی خواهد داشت و احتمالا تا محدود ۲ هزار دلار هم رشد خواهد کرد.

براساس داده های منتشر شده در سال های اخیر بیشترین خرید طلا توسط دولت های آمریکا، چین و روسیه انجام شده است که حکایت از این دارد که این کامودیتی ظرفیت بالایی برای رشد در آینده ای نه چندان دور دارد.

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه رکود یا ثبات قیمت طلا در بازار جهانی موقتی است، گفت: به طور قطع طلا هم ظرفیت بالایی برای رشد دارد همان طوری که سایر کامودیتی ها رشد بالایی کرده اند، اما اینکه در مقطع کنونی دولت ها مانع رشد آن شده اند موضوعی کاملا سیاسی می تواند باشد.

محمد کشتی آرا افزود: در شرایط کنونی بسیاری از سرمایه گذاران وارد بازار ارزهای دیجیتال و... شده اند و همین انتقال نقدینگی روی افت تقاضای بازار طلا هم تاثیر گذاشته و در نهایت منجر به کاهش خرید مصنوعات طلا شده و در مجموع مانع از رشد بالای قیمت انس شده است، اما پتانسیل جهش قیمت همچنان در این کالای ارزشمند وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه