English

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران خبر داد؛

تکمیل زنجیره ارزش ظرفیت پتروشیمی ها را به ۱۹۹ میلیون تن می رساند

مرتضی شاهمیرزایی گفت: در حال حاضر به دنبال تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی ها هستیم که تحقق آن می تواند ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور را به 199 میلیون تن برساند.

تکمیل زنجیره ارزش ظرفیت پتروشیمی ها را به 199 میلیون تن می رساند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، معاون وزیر نفت در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست گفت: در حال حاضر کالا و تجهیزات پتروشیمی و... که در نمایشگاه ایران پلاست عرضه می شوند در تراز جهانی هستند.

شاه میرزایی با بیان اینکه از سال 1342 دارای صنعت پتروشیمی شدیم، گفت: در آن زمان پتروشیمی ایران توست مستشاران خارجی اداره می شد و تولیدات این بخش شامل یک و نیم میلیون تن محصول کم ارزش بوده است، اما بعد از انقلاب و جنگ نوسازی و توسعه پترو آغاز شد و امروز 68 مجتمع پتروشیمی در اختیار داریم.

او با بیان اینکه 2800 کیلومتر خط انتقال اتیلن در غرب کشور داریم، گفت: این خط اتیلن شرکت های پتروشیمی زیادی این محصول را دریافت می کنند.

مرتضی شاهمیرزایی با اشاره به اینکه 90 میلیون تن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی داریم اما تا پایا سال 65 میلیون تن عرضه می کنند، اظهار کرد: از این میزان محصول پتروشیمی 25 میلیون تن خوراک بین مجتمعی و 30 میلیون تن مازاد تقاضای داخلی است که صادرات می شود که پیش بینی می شود آورده ای 14 میلیارد دلاری داشته باشد و از این میزان دو میلیارد دلار برای واردات خوراک خاص استفاده می شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر 2 میلیون تن کود تولید توسط وزارت جهاد کشاورزی توزیع می شود، گفت: بقیه محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه خواهد شد.

شاه میرزایی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه یک سال تمدید شد که تا آن زمان ظرفیت پتروشیمی ایران به 105 میلیون تن ارتقا می یابد، گفت: در حال حاضر به دنبال تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی ها هستیم که تحقق آن می تواند ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور را به 199 میلیون تن برساند.

او با بیان اینکه در زمستان محدودیت های برای تحویل گاز به پتروشیمی ها ایجاد می شود، گفت: در حال حاضر خوراک 75 درصد پتروشیمی کشور گاز است، به همین دلیل در زمستان قطعی گاز روی تولید اثر منفی دارد و با توجه به سرمایه گذاری های که انجام شده امیدواریم در سال های آینده اثر منفی سهمیه بندی گاز کاهش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه