English

مدیر طرح های شرکت ملی پتروشیمی در پاسخ به خبرگزاری موج؛

اجرای طرح های پتروشیمی حتی با ادامه تحریم ها / پیش بینی تولید ۱۰۰ میلیون تن پتروشمی با جهش دوم

امیر وکیلی گفت: ز سال 87 تاکنون بیش از 60 درصد اعتبار پروژه های پتروشیمی از محل فاینانس بوده است و در زمان تحریم ها تنها میزان تامین اعتبار از محل فاینانس کمتر بوده و هم اکنون اجرای طرح های پتروشیمی با ادامه تحریم ها دچار مشکل نمی شود زیرا مطابق با وضعیت کنونی برنامه ریزی شده اند و اگر تحریم ها برطرف شود اجرای طرح های پتروشیمی تسهیل خواهد شد

 اجرای طرح های پتروشیمی حتی با ادامه تحریم ها / پیش بینی تولید 100 میلیون تن پتروشمی با جهش دوم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیر طرح های شرکت ملی پتروشیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، گفت: مبادلات صنعت پتروشیمی در جهان 3700 میلیارد دلار بوده که سهم ایران نیم درصد یعنی 17 میلیارد دلار بوده است.

امیر وکیلی با تاکید بر اینکه نیاز ارزی طرح های هلدینگ های پتروشیمی را پیش بینی می کنیم و از محل درآمد هلدینگ برای سرعت بخشی به اجرا پروژه اقدامات لازم را انجام می دهیم، افزود: همچنین پروژه های زیربنای در راستای پشتیبانی از تولیدات طرح ها یا صادرات محصولات آن اجرایی می شود.

او با تاکید بر اینکه حدود 3200 میلیارد تومان طرح زیربنای در بخش پتروشیمی در حال اجرا است، گفت: میزان سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی تا سال 99 حدود 79 میلیارد دلار بوده و در سال 99 حدود 17 طرح افتتاح شد و ظرفیت تولید با سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری، افزایشی 25 میلیون تنی در پتروشیمی به وجود آورد و به 90 میلیون تن رسید.

وکیلی با اشاره به اینکه 11 طرح از جهش دوم باقی مانده که به 8.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد، اظهار کرد: تاکنون 6.3 میلیارد دلار تامین شده و 2.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری دیگر نیاز دارد.

او با اشاره به اینکه با تکمیل 11 طرح پتروشیمی میزان تولید به 100 میلیون تن می رسد، گفت: در حال حاضر میانگین پیشرفت 11 طرح باقی مانده از جهش دوم 84 درصد است.

او با بیان اینکه طرح های جهش سوم 39 مورد است، گفت: این طرح ها تا پایان 1404 با سرمایه 20 میلیارد دلاری باید به بهره برداری برسند، گفت: تاکنون 5.6 میلیارد دلار آن تامین شده و 14.4 میلیارد دلار دیگر نیاز است که با راه اندازی این طرح ها ظرفیت تولید پتروشیمی به 133 میلیون تن می رسد که ده میلیارد دلار به درآمد کشور اضافه خواهد شد که معادل صادرات 2 میلیون بشکه نفت خام در روز است.

او با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی در حال حاضر 107 هزار اشتغال مستقیم دارد، گفت: این صنعت با تکمیل زنجیره ارزش افزوده قابلیت ایجاد 950 هزار شغل پایدار دیگر دارد که در شرایط کنونی طرح های در دست اجرا 27300 شغل مستقیم ایجاد می کنند.

وکیلی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره میزان سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی ایران در سال های تحریم، گفت: از سال 87 تاکنون بیش از 60 درصد اعتبار پروژه های پتروشیمی از محل فاینانس بوده است و در زمان تحریم ها تنها میزان تامین اعتبار از محل فاینانس کمتر بوده و هم اکنون اجرای طرح های پتروشیمی با ادامه تحریم ها دچار مشکل نمی شود زیرا مطابق با وضعیت کنونی برنامه ریزی شده اند و اگر تحریم ها برطرف شود اجرای طرح های پتروشیمی تسهیل خواهد شد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه