English

مدیرعامل پتروشیمی کارون خبر داد؛

کاهش ریسک تولید محصولات دانش بنیان در پتروشیمی کارون

علیرضا صدیقی زاده گفت: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان بزرگی ایجاد کرده ایم و در شرایط کنونی تلاش کرده ایم هزینه های ریسک محصولات دانش بنیان را پذیرفته ایم و لازمه آن این بود که ما تبدیل به شرکتی دانش بنیان شویم.

کاهش ریسک تولید محصولات دانش بنیان در پتروشیمی کارون

مدیرعامل پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه ایران 100 ساله نفت داشته و فروخته است، گفت: در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گرفت و بعد از ایام جنگ پتروشیمی های بزرگی در کشور ساخته شده و به سبد کالایی مردم نزدیک شده اند اما هنوز فاصله وجود دارد.

علیرضا صدیقی زاده با بیان اینکه امروزه کشورهای غربی تعیین کننده قیمت محصولات خام پتروشیمی شده اند، افزود: برای خارج شدن از کمند صرفا خام فروشی باید زنجیره پایین دستی را توسعه می داد.

او افزود: در شرایط کنونی شرکت های غربی 337 محصول از نفت و گاز تولید می کنند در حالی که ایران 30 درصد تولید می کند.

صدیقی زاده تصریح کرد: کشورهای غربی دانش فنی محصولاتی را در اختیار ایران قرار داده اند که خودشان به همان محصولات نیاز دارند و همچنان تولید محصولات خاص در اختیار دارند. به عبارت دیگر این شرکت های غربی محصولاتی که با تیراژ بالا تولید می شود را با قیمت پایین از ما می خرند و محصولات خود با تیراژ کم را با قیمت بالا به ما می فروشند و تنها راهکار عبور از این مساله دانش بنیان شدن است.

او افزود: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان بزرگی ایجاد کرده ایم و در شرایط کنونی تلاش کرده ایم هزینه های ریسک محصولات دانش بنیان را پذیرفته ایم و لازمه آن این بود که ما تبدیل به شرکتی دانش بنیان شویم.

صدیقی زاده افزود: در حال حاضر پتروشیمی کارون دانشجویان را به صورت عملیاتی آموزش می دهد، امروز در بسیاری از دانشگاه استاد برای محصولات خاص پتروشیمی را ندارند و دستیابی به این مساله با کمک پتروشیمی کارون امکان پذیر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه