سرخط خبرها
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم
  • منابع بانک صادرات ایران از مرز ۱۸۰۰ همت گذشت
  • تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد
  • آغاز ثبت‌نام ایجاد و ترمیم معدل برای کنکور از دوم تیرماه
  • محدودیت‌های پروازی تهران، قم و مشهد در زمان تشییع پیکر رهبر شهید
  • رئیس بانک مرکزی: در روزهای آتی بخشی از فشار تورم کالاها کاسته خواهد شد
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین تیرماه شارژ شد
  • عراقچی: از زمین فوتبال تا میز مذاکره هدف دفاع از عزت و افتخار مردمان عزیزمان است
  • تیم ملی فوتبال یران بالاتر از عربستان در آسیا قرار گرفت
  • برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد
  • وزیر خارجه بریتانیا خواستار کناره‌گیری استارمر از قدرت شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

برنامه ریزی برای رشد ۱۰ درصدی بخش صنعت و معدن با تامین برق پایدار

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برای رشد بالای ۱۰ درصد در حوزه صنعت و معدن برنامه ریزی کرده ایم که یکی از اهرم های این سرمایه‌گذاری همین تولید پایدار برق است.

سیدرضا فاطمی امین

به گزارش خبرگزاری موج؛ سید رضا فاطمی امین در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و وزارت نیرو در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بخش های مختلف توسعه ای نداشتیم و حتی در برخی از بخش‌ها سرمایه‌گذاری ها از میزان استهلاک هم پایین‌تر بوده است.

وی ادامه داد: این میزان کم سرمایه‌گذاری حتی در صنعت برق نیز خود را نشان داد که خاموشی های امسال تابستان گواه این موضوع بوده است.

احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با مشارکت شرکتهای بزرگ صنعتی و معدنی

وزیر صنعت، معدن و تجارت احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن و با مشارکت شرکتهای بزرگ صنعتی و معدنی را نقطه عطفی در صنعت برق دانست و گفت: برای رشد بالای ۱۰ درصد در حوزه صنعت و معدن برنامه ریزی کرده ایم که یکی از اهرم های این سرمایه‌گذاری همین تولید پایدار برق است.

سهم ۳۸ درصدی صنعت و معدن از برق مصرفی کشور

فاطمی با بیان اینکه ۳۸ درصد از میزان برق مصرفی کشور متعلق به بخش صنعت می باشد، تصریح کرد: با احداث این ۱۰ هزار مگاوات و اضافه شدن آن به شبکه توزیع، بخش صنعت و معدن نیاز خود به برق را تامین می نماید.

امیدبخشی برای تامین نیرو و حرکت به سمت ساخت داخل نیروگاهی

وی امضا و اجرای این تفاهمنامه را در جهت تامین نیرو و حرکت به سمت ساخت داخل در بخش نیروگاهی، امیدبخش دانست و افزود: احداث این ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اقدام موثری است که به همت شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی انجام می‌شود.

وزیر صمت در پایان گفت: این شرکتها هم خودشان را ارتقا می دهند و هم صنعت برق کشور را با رشد قابل توجهی همراه می سازند.

گفتنی است مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و وزارت نیرو در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن با حضور وزاری صمت و نیرو، مدیران شرکتهای بزرگ صنعتی و معدنی و معاونان دو وزارتخانه برگزار شد.

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه