English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

گروه پالایشی و بانکی موتور رشد بورس/ پیش بینی محدوده شاخص کل تا پایان سال

بورس امروز تحت تاثیر روند مثبت گروه پالایشی و گروه بانکی 8 هزار واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 485 هزار واحد رسید.

گروه پالایشی و بانکی موتور رشد بورس/ پیش بینی محدوده شاخص کل تا پایان سال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بورس امروز تحت تاثیر روند مثبت گروه پالایشی و گروه بانکی 8 هزار واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 485 هزار واحد رسید.

به طور کلی در روزهای اخیر بورس ایران متاثر از خبرهای مثبت همچون احتمال حذف قیمت دستوری خودرو در بازار و افزایش تقاضای جهانی برای سوخت روند مثبتی را آغاز کرده است. در واقع طی روزهای اخیر شاخص خودرو پس از واکنش مثبت به 195800 واحد روند صعودی خود را آغاز کرده است و با توجه به اینکه امروز در ابتدای بازار شاخص سازهای این گروه در محدوده مثبت معامله می شدند پیش بینی می شود که تا محدوده مقاومتی 214000 تا206000 واحد به راحتی حرکت کنند ودر صورت عبور می تواند به هدف 236300 واحد برسد.

سنگدوینی نماینده مجلس اعلام کرده است که با عرضه خودرو در بورس از افزایش قیمت‌ها و حضور دلالان در این صنعت جلوگیری می‌شود زیرا صنعت خودرو کشور به دلیل قیمت‌گذاری‌ دستوری، با مشکلاتی مواجه و بازار از کنترل خارج شده است، به همین دلیل تنها راه نجات این صنعت و بازار عرضه آن در بورس کالا است به شرط آنکه زیرساخت‌های بازار سرمایه برای این کار آماده باشد.

همچنین با توجه به اینکه پالایشی ها به دلیل افزایش تقاضای سوخت و بالا رفتن قیمت بنزین در جهان روندی صعودی به خود گرفته است. همچنین شاخص بانک ها هم به حمایت 6782 واحدی واکنش داشته اند و در صورت تثبیت و عبور از مقاومت 7008 ، هدف 7650 تومان فعال خواهد شد که هم اکنون در دسترس است.

فعلا پول در صنایع مختلف می چرخد، کمی قبل تر در گروه پالایشی ها رفت و هنوز در حال نوسان است و در این مدت بیش از 30 درصد نوسان مثبت گرفت و سپس همین نقدینگی به گروه شیمیایی ها رفت و حالا هم در حال ورود به گروه خودرویی ها است و احتمالا بعد از آن وارد صنعت بانکی ها شود.

در شرایط کنونی یک سیگنال وجود دارد و آن این است که وقتی ارزش معاملات به حدود 15 هزار میلیارد تومان رسید، یعنی پول جدید وارد بازار شده و می تواند یک سیگنال برای رشد حداقل 20 درصدی باشد.

در حال حاضر دو گروه پالایشی و بانک از تمام صنایع بازار عقب تر هستند، به همین دلیل پیش بینی می شود که در کوتاه مدت حداقل برای گرفتن 20 تا 30 درصد سود از این صنایع، از این گروه ها در سبد سرمایه گذاران کلان قرار گرفته باشد.

همچنین باید توجه داشت که حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه نسبت به آخرین روز معاملاتی با 3 درصد افزایش به 362 میلیارد تومان رسیده و این معاملات روی 38 نماد اخزا و 6 نماد اراد انجام شده است معاملات عمده اوراق در بازار بدهی دولتی به 6.4 هزار میلیارد تومان رسیده که بخش عمده آن به عملیات اعتباردهی بانک مرکزی ارتباط دارد.  بررسی منحنی بازده استخراج شده از نمادهای اخزا نشان می‌دهد که نرخ‌های بازده در سررسیدهای میان مدت نزولی بود. نرخ اوراق با سررسید یک سال به 22.25  درصد رسید. نرخ بازده اوراق با سررسید دو سال با یک دهم درصد کاهش به 23.14 درصد رسید. نرخ بازده اوراق با سررسید سه سال با دو دهم درصد کاهش به 23.66 درصد رسید. نرخ بازده آتی در سال دوم نیز با 3 دهم درصد کاهش به 24.07 درصد رسید.

براساس این گزارش همچنان سیاست دولت حمایت از بازار سهام است و به طور قطع با رشد قیمت دلار و کسری بودجه ای که در حال حاضر پیش بینی شده است روند صعودی بورس ادامه دارد و به نظر می رسد تا پایان سال شاخص کل بورس حداقل به یک میلیون و 700 هزار واحد می رسد و در همین محدوده تثبیت می شود و در این فرایند برخی از گروه ها مانند پالایشی ها و پتروشیمی ها از سقف قبلی خود عبور می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه