English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

وضعیت بازارهای مالی و پولی

امروز در بازار جهانی قیمت دلار در مقابل سایر ارزها افزایش یافت و انس جهانی طلا هم کمی با افت روبرو شد، همچنین بازار نفت با افت ناچیزی مواجه شد؛ بیشترین کاهش قیمت نفت مربوط به بازارهای آسیایی و آفریقایی بوده است و در مقابل قیمت نفت در بازار چین کمی نوسان مثبت داشته، اما قیمت نفت اوپک تغییر چندانی نداشته است.

وضعیت بازارهای مالی و پولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، امروز در بازار جهانی قیمت دلار در مقابل سایر ارزها افزایش یافت و انس جهانی طلا هم کمی با افت روبرو شد، همچنین بازار نفت با افت ناچیزی مواجه شد؛ هرچند این کاهش قیمت برای تمام بازارها یکسان نبود و بیشترین کاهش قیمت نفت مربوط به بازارهای آسیایی و آفریقایی بوده است و در مقابل قیمت نفت در بازار چین کمی نوسان مثبت داشته، اما قیمت نفت اوپک تغییر چندانی نداشته است.

در حال حاضر وضعیت بازار نفت ایران تا حدودی به معادلات برجامی گره خورده است، هرچند وزیر نفت ایران دیروز اعلام کرده است که با هماهنگی سایر وزارتخانه ها به زودی شاهد از سر گیری افزایش صادرات نفت خام و افزایش فرآوری محصولات پتروشیمی در داخل کشور خواهیم بود که این مساله چشم انداز روشنی برای صنعت نفت ایران به همراه خواهد داشت.

هرچند امروز  بلومبرگ در گزارشی تاکید کرده که ممکن است دولت جدید ایران، تا ماه نوامبر مذاکرات احیای برجام را از سر نگیرد و در این خبر تاکید کرده که امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران گفته« طرف مقابل این درک را دارد که استقرار دولت جدید ایران و تصمیم‌گیری درباره این موضوع ممکن است دو تا سه ماه زمان ببرد.» به این ترتیب ممکن است تا ماه اکتبر یا نوامبر خبری از دور بعدی مذاکرات در کار نباشد.

همچنین در این گزارش آمده است که تعویق در از سرگیری مذاکرات باعث تاخیر در بازگشت احتمالی ایران در صورت توافق و لغو تحریم‌ها به بازار جهانی نفت هم تاخیر خواهد افتاد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه