English

نیره پیروزبخت در پاسخ به خبرگزاری موج؛

۱۰ هزار تن کالای غیراستاندارد مرجوع شده است

پیروزبخت گفت: اگر یک نهاده دامی کیفیت نداشته باشد سالها در گمرک هم باقی بماند با واردات آن موافقت نمی شود مانند ۱۴ هزار تن ذرتی که به دلیل کیفیت پایین مجوز ترخیص از گمرک دریافت نکرد.

۱۰ هزار تن کالای غیراستاندارد مرجوع شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس سازمان استاندارد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سال 99 در شرایط خاصی قرار داشتیم، گفت: در سال جاری موضوع ایمنی بخاطر ویروس کرونا اهمیت ویژه ای پیدا کرده، به همین دلیل طرح کنترل بازار با شدت بیشتری اجرا شد. در حال حاضر از 34 هزار استاندارد کشور بیش از3 هزار استاندارد غذایی داریم  که 370 صنایع غذایی را شامل می شود و در این مدت به صورت نامحسوس مورد رصد قرار گرفته اند.

نیره پیروزبخت با بیان اینکه رسوب کالا در گمرک مربوط به گمرک نیست، زیرا همان ابتدا عدم انطباق برای کالای غیر استاندارد صادر می شود، گفت: دلیل ماندگاری کالا در گمرک تخصیص ارز و مشکلات مربوط به ثبت سفارش است.

پیروزبخت در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره واردات نهاده های دامی بی کیفیت، گفت: اگر یک نهاده دامی کیفیت نداشته باشد سالها در گمرک هم باقی بماند با واردات آن موافقت نمی شود مانند 14 هزار تن ذرتی که به دلیل کیفیت پایین مجوز ترخیص از گمرک را دریافت نکرد و بعد از آن هم واردکننده ها جرات واردات کالای بی کیفیت نداشتند و تنها 10 هزار تن محصول غیراستاندارد به دلیل کیفیت پایین مرجوع شده اند.

او با اشاره به اینکه 66 استاندارد بین المللی در سطح دنیا به رهبری ایران تدوین شده که 15 مورد آن مربوط به صنایع غذایی است، افزود: در حال حاضر تنها مرجع صدور غذای حلال در ایران سازمان استاندارد است و تاکنون 45 مورد گواهی غذای حلال برای واحدهای مواد غذایی صادر شده است.

او با بیان اینکه بهداشت مواد غذایی برای مقابله با کرونا در کدکس وجود دارد که باید بر مبنای آن استانداری برای مواد غذایی تدوین شود، اظهار کرد: طبق آمار سازمان تجارت جهانی 18.5 درصد مبادله کالا در سه ماهه دوم سال 2020 کاهش یافته که متاثر از کرونا بوده است و باید اقداماتی در کشور برای جلوگیری از کاهش صادرات اجرایی شود.

او با تاکید بر اینکه مشاغل خانگی و دانش بنیان ها می توانند برای عرضه محصول خود در بازار گواهی انطباق از سازمان استاندارد دریافت کنند، گفت: در سال های اخیر برای 67 محصول دانش بنیان گواهی استاندارد صادر شده است، در حال حاضر استاندارد تنها به ارزیابی کالا اکتفا نمی کند و در بخش های مختلف ورود کرده و هرچند در قانون هوای پاک مسئول نیست اما طبق ماده 2 چندین استاندارد برای گاز طبیعی و سوخت روغن موتور در حال تدوین دارد.

او افزود: در 9 ماهه امسال 77 هزار نازل سوخت مایع مورد بازرسی قرار داشته اند.

او با اشاره به اینکه 44 تله کابین در کشور وجود دارد که 26 مورد آن غیرمجاز فعالیت می کنند، اظهار کرد: در حال حاضر تنها 11 تله کابین مجوز استاندارد دارند و می توانند فعالیت کنند و مابقی باید متوقف شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی