English

مهدی هدایت در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

سه پیمانکار بدعهد مسکن پردیس فسخ قرارداد می شوند

مدیرعامل شهر جدید پردیس گفت: سه پیمانکار بدعهد در فاز ۸ پردیس شناسایی شده است و روند فسخ و اقاله قرارداد در حال انجام است، هر پیمانکاری که تعهدات خود را انجام ندهد و انتظارات مردم و ما را اجرایی نکند با توجه به حمایت خوبی که دادستانی در این بخش داشته اند حتما با آنها برخورد خواهد شد.

سه پیمانکار بدعهد مسکن پردیس فسخ قرارداد می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در سال های گذشته تجربه مسکن مهر نشان داد که برخی از تعاونی های مسکن نه تنها در اجرای تعهدات خود کم کاری کرده اند بلکه از وضعیت موجود هم سواستفاده کرده و اقساط زیادی از مردم دریافت کرده اند بدون اینکه هنوز خانه ای تحویل دهند.

مدیرعامل شهر جدید پردیس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه روند برخورد با پیمانکاران بد عهد در پردیس اجرایی شده است، گفت: تاکنون ۱۷ هزار واحد مسکن در پردیس یا فسح شده یا اقاله شده است.

مهدی هدایت با بیان اینکه سه پیمانکار بدعهد در فاز ۸ پردیس شناسایی شده است و روند فسخ و اقاله قرارداد در حال انجام است، افزود: هر پیمانکاری که تعهدات خود را انجام ندهد و انتظارات مردم و ما را اجرایی نکند با توجه به حمایت خوبی که دادستانی در این بخش داشته اند حتما با آنها برخورد خواهد شد.

هدایت با تاکید به اینکه رفع نقص واحدهای مسکونی مردم از طریق مجموعه شهر جدید پردیس برطرف خواهد شد، اظهار کرد: بعد از پایان کار جریمه واحدهای ناقص به پیمانکاران برمی گردد و هزینه ای به مردم تحمیل نمی شود. به عبارت دیگر مسیر حقوقی با پیمانکاران بدعهد توسط خود شهرجدید پردیس دنبال می شود.

مدیرعامل شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه ۸۰۰ واحد توسط سه پیمانکار بدعهد مسکن پردیس در حال اجرا بوده است، اظهار کرد: این ۸۰۰ واحد در شرایط کنونی فعال هستند و پروژه در حال پیشرفت است، اما این پیمانکاران نتوانسته اند مطابق تعهدات خود عمل کنند به همین دلیل با پیمانکاران جدید جایگزین خواهند شد.

او با اشاره به دیگر اقداماتی که در راستای حل مشکلات مردم در بخش مسکن مهر انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر راه اندازی دو طرح اورژانس ساختمانی و خرید نصبیات توسط ما در حل مشکلات مردم موثر خواهد بود.

هدایت درباره وضعیت خدمات دهی به فازهای مختلف شهر پردیس گفت: در شرایط کنونی خدمات از طریق شهر جدید ارائه می شود، هرچند از نظر ابزاری و قانونی خدمات حمل و نقلی جزو تکالیف مجموعه شهر جدید نیست. از این رو در شرایط کنونی طبق توافقاتی که با شهرداری انجام شده است، به زودی پس از طی کردن فرایند قانونی فعالیت شهرداری برای ارائه خدمات خدمات آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شهر جدید پردیس درباره قیمت تمام شده واحدهای مسکونی شهر پردیس در طرح ملی مسکن اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل نوسانات قیمت نمی توان مبلغ نهایی را پیش از پایانکار اعلام کرد، زیرا ممکن است بعد از پیش بینی مبلغ اختلاف قیمت پیش بیاید و مشکلاتی بین پیمانکاران و متقاضیان پیش بیاید، به همین دلیل قیمت واحدها پس از اجرای پروژه و انجام تعدیل های قیمتی تعیین خواهد شد و تا آن زمان هزینه های پروژه از طریق تسهیلاتی که در تعهدات دولت است انجام می شود و با پایان این تسهیلات از مردم خواسته می شود تا قسط جدید را به پروژه تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در دو سال گذشته با افزایش ناگهانی قیمت مسکن بسیاری از افراد ساکن در تهران به شهرهای جدید رفتند و تقاضا برای سکونت در این مناطق بالا رفته است، به طوری که شهر جدید پردیس در یکسال گذشته بیشترین سرعت رشد جمعیت را داشته است این روند باعث شده سرعت اجرای پروژه های مسکونی در این شهر جدید افزایش یابد و مجموعه نظارتی روی فعالیت پیمانکارها حساسیت بیشتری داشته باشند به همین دلیل سه پیمانکار مسکن در فاز ۸ پردیس کنار گذاشته می شوند تا سرعت اجرای پروژه ها بیشتر شود. در حال حاضر طبق اعلام مسئولان دولتی ۱۰ هزار پروژه در بهمن ماه افتتاح می شود و مجموعه واحدهای تحویلی پردیس به ۷۰ هزار واحد خواهد رسید و در سال ۱۴۰۰ هم ۱۴ هزار واحد دیگر در دو مرحله در همان ابتدای سال آماده و تحول مالکان خواهد شد و پرونده پروژه مسکن مهر پردیس بسته می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    خ.ذهظ میکنم از دکتر هدایت که قرارداد خانه گستر البرز رو اقاله کنند . هییییچ عین خیالشون نیست که ده ساله پول منو گرفته و کار خوابیده

  • ناشناس

    چقدر ب موقع ,بعد از ۹ سال تازه پیمانکار عوض میکنید پس وعده بسته شدن مسکن مهرتون چی شد از سال۹۲ متیاضی اول ثبت نامی هستم ک فعلا هم تازه شروع بکار کرده پیمانکار و اگر منت ب سرمون بزارن گفتند شاید اخر ۱۴۰۰ تحویلی باشه شاید
    اولش ک گفتند ۱۸ ماهه ۹ سال شد الان میگن اخر ۱۴۰۰ چه شود
    بسه کمتر بهش بپردازید کمتر حرص بخوریم ما دندون خونه دار شدن رو کشیدیم وخانه بدوش با این سن وسالیم خیر ببینید اجرتون با خدا

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه