English

اسلامی:

بازار مسکن از نوسانات اقتصادی تاثیر می ‌گیرد/ دولت کاملا مصمم به اجرای طرح اقدام ملی مسکن است

وزیر راه وشهرسازی گفت: بازار مسکن تابع بازار‌های موازی از جمله طلا، ارز و بورس است و متاسفانه دیگر تابع عرضه و تقاضا نیست و از نوسانات اقتصادی تاثیر می ‌گیرد.

بازار مسکن از نوسانات اقتصادی تاثیر می ‌گیرد/ دولت کاملا مصمم به اجرای طرح اقدام ملی مسکن است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه پایش گفت: بازار مسکن از اخبار حوزه های اقتصادی تاثیر می‌گیرد و این بازار تحت تاثیر جو روانی قرار دارد.

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: بازار مسکن تابع بازار‌های موازی از جمله طلا، ارز و بورس است و متاسفانه دیگر تابع عرضه و تقاضا نیست و از نوسانات اقتصادی تاثیر می ‌گیرد.

او با بیان اینکه دولت کاملا جدی و مصمم به اجرای طرح اقدام ملی مسکن است و این طرح را با جدیت شروع کرده است افزود: ساخت این واحد‌ها در حال پیشرفت است و تمامی متقاضیان شناسایی و به پروژه‌ها متصل شده اند و متقاضیان باید هرچه سریعتر آورده خود را واریز و پرداخت کنند.

اسلامی با بیان اینکه یک وقفه سه ماه برای پرداخت آورده متقاضیان ایجاد شد افزود: شایعاتی درباره اینکه طرح دیگری جایگزین مسکن ملی خواهد شد، مطرح شده بود که این شایعه باعث وقفه سه ماه در پرداخت مبالغ آورده شد اما با پیگیری‌های صورت گرفته و  اعتماد مردم  طی دو هفته گذشته سرعت پرداخت افزایش یافته است.

وزیر راه شهرسازی اظهار کرد: ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط بودند که از این تعداد ۱۳۸ هزار نفر در بانک افتتاح حساب کرده و نیمی از این تعداد هم پول واریز کرده اند.

او افزود: تمامی متقاضیان به پروژه‌ها متصل شده اند و با مدیریت بنیاد مسکن و واگذاری اراضی هم اکنون با سرعت در حال اجرای پروژه‌ها هستیم که برخی از آن‌ها توسط بخش خصوصی بخشی هم توسط پیمانکاران و مردم ساخته می‌شود.

اسلامی تاکید کرد: وعده‌ای در این زمینه داده ایم و تمام تلاش ما آن است که ۴۰۰ هزار واحد را معرفی کنیم و این به آن شرط است که آورده‌ها پرداخت شود؛  از این ۴۰۰ هزار نفر هیچ کس نیست که پروژه خود را نشناسد و یا مشخص نباشد که در کجا ساخته خواهد شد بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم که فرصت را از دست نداده و از این پروژه انصراف ندهند.

او تصریح کرد: وزارت راه وشهرسازی طبق بررسی‌های انجام داده از ۱ میلیون نفر ثبت نام کننده، حدود ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط بوده اند که پرونده‌های آن‌ها در حال تکمیل و ارزیابی نهایی است.

تمامی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۰ به مردم تحویل خواهیم داد

او گفت: طرح اقدام ملی مسکن به گونه‌ای است که جریان تولید و عرضه مسکن را پایه گذاری کرده تا با تغییر دولت‌ها اجرای این طرح به مخاطره نیفتد.

وزیر راه وشهرسازی گفت: تمامی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۰ به مردم تحویل خواهیم داد.

اسلامی با بیان اینکه علاوه بر طرح اقدام ملی مسکن همزمان  برای فرهنگیان ، کارمندان جهاد کشاورزی اصحاب رسانه و بنیاد شهید با همکاری خود دستگاه‌ها در حال ساخت واحد برای واجدان شرایط هستیم گفت: وزارت راه وشهرسازی نهضت ساخت مسکن را درست کرده و در این راستا حرکت می‌کند.

* جزئیات اخذ مالیات از خانه های خالی

اسلامی با اشاره به اینکه در دولت اخذ مالیات از خانه‌های خالی همواره پیگیری شده و وزارت اقتصاد هم در این زمینه کار را انجام داده است افزود: در کمیسیون اقتصادی دولت بیش از ۲۰ جلسه در یکی دو سال گذشته بحث‌های کارشناسی شده و هم اکنون بررسی‌های نهایی در این کمیسیون به پایان رسیده و وارد صحن دولت شده است.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: ما در این طرح تمامی جوانب احتیاط را باید رعایت کنیم تا این طرح زمینه ساز خروج سرمایه‌ها از بخش تولید مسکن نشود و تنها کسانی که قصد سرمایه گذاری در این بازار دارند را در بر بگیرد.

اسلامی اظهار کرد: دولت این اهتمام را داشته در این زمینه هم گام را برداشته است و برای راه اندازی سامانه املاک و اسکان در دو مرحله اقدام به ارسال پیامک‌های مالیاتی کرده است. در مرحله اول به ۹۰ هزار نفر و در مرحله دوم هم به ۱۰۲ هزار نفر پیامک ارسال کرده ایم.

او بیان کرد: در استان های مختلف با همکاری دستگاه‌های مربوطه کار ساخت این واحد‌ها را آغاز کرده ایم و حتی به مرحله قرارداد هم رسیده و سعی داریم با اجرای درست این طرح بازار را دچار تلاطم نکنیم.

او همچنین درباره حق مسکن هم گفت : طبق دستور وزارت کار در فیش حقوقی تمامی کارمندان حق مسکن لحاظ می‌شود که این هزینه توسط وزارت کار و شورای کار تعیین می شود.

اسلامی همچنین درباره سامانه املاک و اسکان هم گفت: در سال ۹۴ وزیر سابق وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد که آیتم‌هایی که سامانه املاک و اسکان برای راه اندازی نیاز دارد هیچ کدام در اختیار این وزارت خانه نیست و باید وزارت کشور و زیر مجموعه‌های این وزارت خانه مانند بخشداری و و استانداری‌ها اطلاعات را تامین کنند. هم اکنون این سامانه با همکاری تمامی بخش‌ها به مرحله اجرایی رسیده است و در پایان سال گذشته توانستیم این سامانه را راه اندازی کنیم.

او اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه توانستیم طرح اقدام ملی مسکن را اجرا و همچنین متقاضیان وام ودیعه مسکن را شناسایی کنیم.

انتشار آمار قیمت مسکن باعث التهاب بازار می شود

او با بیان اینکه من دستور دادم آمار قیمت در مناطق مختلف منتشر نشود افزود: بانک مرکزی و یا مرکز آمار اطلاعات را تنها از چند منطقه  ارائه می‌دهند در حالی که قیمت ملک در منطقه یک تهران با قیمت ملک در مناطق جنوبی بسیار متفاوت است و این تفاوت‌ها خود باعث می‌شود که میانگین قیمت ملک ۵ تا ۱۰ میلیون تغییر کند.

اسلامی اظهار کرد: در بسیاری از مناطق تهران و یا حتی کشور قیمت‌ها بسیار متفاوت است و این انتشار آمار تنها برای یک شهر و یا چند منطقه باعث ایجاد التهاب می‌شود.

او درباره وام ودیعه مسکن هم گفت: پرداخت این وام برای حدود ۴۵۰ نفر در حال برنامه ریزی است و ما با پرداخت این تسهیلات و همچنین ساخت وتولید مسکن، بازار را به سمت آرامش هدایت می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به هیچ عنوان مشاوران املاک حق ندارند از متقاضیان هزینه‌ای بابت کد رهگیری دریافت کنند گفت: در آینده نزدیک و با دستور رئیس جمهور، مشاوران املاک در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار می‌گیرند و این طرح در حال بررسی نهایی است.

اسلامی تصریح کرد: مشکلاتی که در مسکن مهر پرند و پردیس ایجاد شده تنها به واسطه یک پیمانکار بوده که این پیمانکار خلع ید شده و هم اکنون این پروژه‌ها در حال ساخت است.

اسلامی بیان کرد: طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت قرار شد از اول آبان ماه دو ردیف آخر هواپیما خالی نگه داشته شود و این طرح هم از دو روز آینده اجرایی خواهد شد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هم ضروری است.

* افزایش قیمت بلیت هواپیما لغو شده است

او درباره افزایش قیمت‌ بلیت هواپیما هم گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما لغو شده است. هر شرکتی که قیمت‌های خود را ۱۵۰ درصد افزایش داده باشد به تعزیرات معرفی می‌کنیم و شرکت‌ها مکلف هستند این موضوع را رعایت کنند؛ در هفته آینده جلسه‌ای برای بررسی هزینه ها در این حوزه برگزار خواهیم کرد.

* بورس املاک را باید فعال کنیم

اسلامی درباره بورس مسکن هم گفت: بورس املاک را باید فعال کنیم و پیگیری‌های زیادی هم کرده ایم. کار کارشناسی در این خصوص صورت گرفته تا به دلالی و کلاه برداری خاتمه دهیم و برای اعتماد سازی اولین ملک را خود ما در بورس گذاشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه