English

عباس تابش:

رشد ١٧درصدی بازرسی از بازار اقلام اساسی نسبت به سال گذشته/ آخرین مصوبه قیمت تخم مرغ ١٢ هزار تومان است

رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم که گشت بازار را از کف بازار به سمت مبادی ورود کالا یعنی واحد‌های تولیدی، اقلام در گمرکات و بنادر که بیشترین تاثیر را در بازار دارند ببریم.گشت بازرسی نسبت به سال گذشته ١٧درصد رشد داشته است.

رشد ١٧درصدی بازرسی از بازار اقلام اساسی نسبت به سال گذشته/ آخرین مصوبه قیمت تخم مرغ ١٢ هزار تومان است

به گزارش خبرگزاری موج، عباس تابش معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره وضعیت بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر بازار اقلام اساسی گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم که گشت بازار را از کف بازار به سمت مبادی ورود کالا یعنی واحد‌های تولیدی، اقلام در گمرکات و بنادر که بیشترین تاثیر را در بازار دارند ببریم.گشت بازرسی نسبت به سال گذشته ١٧درصد رشد داشته است.

او ادامه داد: به لحاظ بازرسی افزایش داشته ایم و به لحاظ تعداد بازرسی رشد ١٠ درصدی را تجربه کرده ایم اما در انتقال حس بازرسی برای اجرای صحیح دستور العمل ها به خوبی عمل نشده است و همین موضوع گلایه مندی رییس جمهور را در برداشته است. وقتی آقای روحانی  از ما گلایه مندند باید بیشتر کار کنیم تا وضعیت را از این بهتر کنیم.

رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: اگر در واحد‌های تولیدی بخواهیم بازار را کنترل کنیم می توانیم بیشتر موثر باشیم. اینکه زمان رسیدگی به پرونده ها طولانی است همه این‌ها مربوط به تعزیرات نیست.

او بیان کرد: پرونده ها مربوط به کسانی است که اجحاف در حق مصرف‌کننده داشتند و اولویت ما دستیابی به  کوتاه ترین راه برای رسیدگی به پرونده ها و تادیب کسانی که تخلف می کنند است. پیگیر اصلاحات قوانین جدید با توجه به شرایط اقتصادی موجود هستیم.

تابش درباره قیمت نهایی تخم مرغ هم اظهار کرد: پنجشنبه هفته گذشته با وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست وزارت صمت در جمع کارشناسی حضور داشتیم و  به این جمع بندی رسیدیم که هر کیلو ١٢ هزار تومان قیمت مدیریتی بدهند تا از این فضای تورمی خارج شود.

او گفت: قاعدتاً ادعای تولیدکننده باید به سند تبدیل شود تا درستی آن تایید شود. اگر تولید کننده می‌گوید ٩ هزار تومان خوراک دام ما می‌گوییم ۶ هزار تومان است. مستندات تعیین می‌کند کدام درست است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: سازمان حمایت به عنوان سازمان کارشناسی قیمت و تنها مرجع کارشناسی قیمت اظهار نظرات خود را بر مبنای مستندات ارائه می‌کند.

او افزود: درب سازمان حمایت به روی تولیدکنندگان باز است اگر ادعای تولیدکننده مبنی بر ٩ هزار تومان بودن خوراک دام وزارت جهاد کشاورزی این را به ما منعکس کند که قیمت را با مستندات تغییر دهیم. قاعدتاً این قیمت‌ها در قیمت نهایی لحاظ می‌شود.

تابش تصریح کرد: هر مستندی به دست ما برسد ظرف ۴٨ ساعت قیمت را محاسبه می‌کند اگر جایی به هر دلیلی بین نمی‌توانند تغییر دهند دلیلش عدم مستندات است. آخرین مصوبه قیمت تخم مرغ ١٢ هزار تومان است.

او ادامه داد: درکشور دو نوع قیمت داده می‌شود یک قیمت‌هایی که از مسیر کارشناسی قیمت از سازمان حمایت به استناد اسناد مطلق داده شده می‌گذرد. بعضی موارد برای تنظیم بازار و حمایت از تولیدکننده قیمت‌های مدیریتی می‌دهند که این قیمت ١٢هزار تومان براین اساس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه